Med hjälp av leda för iPad (3 / 7 steg)
Steg 3: Öppna upp exemplen
Strecksatsen
Sök (dubbel som hitta + ersätta)
Utseende (detta är ett komplett syntax bibliotek för snabb remiss)
Matematiska symboler (Klicka på detta för snabb åtkomst till någon av de matematiska symboler måste)
Flytta markören
Flytta markeringen gränser (används för att snabbt välja ord eller rader)
Infoga parenteser
Infoga citat
(Båda infoga citat och infoga parenteser inlägga markeringen i citat/parenteser när texten är markerad)
+=: Hålla på detta tar upp en hel meny av +=,-=, / =, och x = operatörer. (Lua har inget stöd för hela ++,--, eller += sortens saker, så måste du skriva var = var + 1 istället för var ++, men leda gör upp för detta genom att du anger en variabel, och sedan istället för att skriva "= var + _" efter om kan du i stället trycka på denna knapp och leda kommer att göra det åt dig. Detta är enkelt men lite svårt att förklara så att du bör prova det själv genom att skriva ett random ord och sedan trycka på knappen).
=: Infogas ett ordinarie tilldelning likhetstecken om bara knackade, men om knappen hålls, det tar fram en meny med andra vanliga symboler som används i om uttalanden.
Det finns också några alternativ som endast presenterar sig tillsammans med Apples normala klistra bar. Som visas i figur 4, finns det också möjlighet att åter indrag när texten är markerad. Trots att leda inte whitespace känslig, gör det koden ser snyggare. Det andra alternativet visas är "Lookup" som öppnar den markerade texten i syntax referens, om det definieras där.
Och det är det! Fönstret kör är enklare. För att köra programmet, tryck på knappen Spela upp i redigeraren. Detta kommer att starta programmet och öppna fönstret kör. Det finns fem knappar längst ned till vänster. Dessa är ganska självförklarande, men de är från vänster till höger:
Tillbaka till redaktör
PAUSE/Play
Starta om
Ta en bild
Ta en video
Dessutom visas en knapp längst upp till vänster. Detta tar bara upp konsolen som en sidebar. Konsolen kan ha input i form av parametrar och utdata i form av text i fältet produktion. I detta program, men är inget av detta närvarande som konsolen är främst för felsökning ändamål. För mer information om konsolen sidofältet, titta på exemplet med parametrar. Figur 3 visar vad som ser ut som.
Jag rekommenderar att titta på alla de andra exemplen, men för nu ska jag till nästa steg.