MineCraft portaler! (med inga mods!) (6 / 10 steg)
Steg 6: Nu där jag satte den portalen...
Aha! nu vad kan vara bättre än att va? Jag tror att vik - vad? fortfarande inte bra nog? Okej, okej. Jag har fortfarande några knep som jag kan visa. Ja, berätta om. Detta instruerar kan har visat sig vara ganska bilden mindre eh? : P
OK, så du har fått din portal, du har gjort det automatiska, det är helt tyst. men nu har du en enorm (jämförelsevis) krets och ett block som kräver golvet vara tre block tjock för att dölja kommandot blocket om du använder detta på ett andra berättelsen rum.
Vad sägs om ett sätt att flytta portalen från blocket. kan vi göra det? Japp!
lätt som en annan vektor, kan du berätta kommandot blocket till check för den närmaste spelaren från en viss punkt. och bäst av allt, RADIUS-argumentet fungerar fortfarande med det! effektivt har portalen flyttats hela svin till en annan plats, som kan vara var som helst i render avstånd. (det kan vara ytterligare, men det brukar göra något om det inte läses in i spelet, nu kommer det?: P)
den nya koden ser ut så här:
/TP 813 11 405
en viktig anmärkning! Du kan inte kan inte ha utrymmen inuti rutan argument []. det misslyckas varje gång utan att förklara varför. vilket är ganska frustrerande!
Redigera: Jag insåg att jag borde har angett, remote teleportions som detta fungerar bara om kommandot blocket i en laddad bit. antingen måste vara nära världen spawn, som alltid är laddad (http://www.minecraftforum.net/forums/mapping-and-modding/maps/1537579-function-1-8-perma-loaded-spawn-chunks-void-world), eller ha blocket inom render från spelaren. (de har inte nödvändigtvis för att kunna se det, spelet har bara att ladda den.)