Moderna våningssängar - koncept - virtuell Design - tillverkning (1 / 4 steg)
Steg 1: Concepting
Jag kommer ofta att spendera veckor i detta steg beroende på hur fokuserade jag på designen. Jag börjar med att samla alla krav, de saker möbler behöver göra för att uppfylla det grundläggande syftet. För denna våningssäng, det behövs för att hysa två dubbla madrasser, passar under en 8 fots tak (med en takfläkt--viktigt om du inte vill göra ditt barn sova med hjälmar att hålla från att få thwacked av en fläkt blad på natten), har en säker stege, hindra sömniga barn från att falla överbord (igen mycket viktigt som förälder gärna sömn vilken överraskning överraskning, jag gör), och vara strukturellt ljud så den inte faller sönder (eller knaka i min bok).
Med de grundläggande kraven på plats, det uppsättningar redan en hel del konstruktionsparametrar, grundläggande innermåtten är fasta på grund av madrassstorlek, höjden är begränsad till högst och du vet redan du vill ha en någorlunda grunt stege vinkel och de flesta av skit säng järnväg hårdvaran är ute.
Nu sitter jag tillbaka och dag drömma vad jag vill att det ska se ut. Detta är verkligen roligt delen där du får börja att tänka igenom formen, kurvor, eller unika funktioner som du vill lägga till. Om jag har en hel del körning eller reser, arbeta jag igenom en hel del Detaljer snabbt. Jag har en mycket fysisk sinne, så jag kan vända designen i mitt huvud och leta efter problem eller om jag gillar form lång innan jag lägger penna på papper eller finger till musen. Det är ofta bra att leta efter inspiration, för mig det ofta thumbing genom Houzz, LumberJocks eller några andra tidningar att se vad man vill om olika mönster innan du väljer din egen.
När jag har fått det ganska väl bildats i mitt sinne, börja jag skissa. Liksom alla ingenjörer, finns det något lugnande om rutat papper, det är lite som en comfort filt. Jag inte fokusera på att göra bra skisser, precis tillräckligt för att få lite idéer på papper och kasta på vissa dimensioner. När jag har de flesta av den grundläggande formen och kritiska mått kontur, flyttar jag till en virtuell design.