MultiMovEDIA (1 / 5 steg)

Steg 1: Operation



1. MoveMusic
Denna modul möjliggör skapandet av olika musik med hjälp av ADXL335 tre-axlig accelerometer och "finger bend fjärranalys knappen". Den krets styrenheten är ATMega32U4 mikrokontroller med Teensy bootloader. Verksamheten består av tre steg: 1. mikrokontroller läser data från accelerometern och förvandlar dessa till ljud. 2 om fingret på tryckknappen är böjd, låter musiken. 3. ljud visas på LCD-skärmen.

2. MoveCAD
Denna modul består av två delar:
1. 3Duino – att ändra formen av en kub i 3D-rymd
2. MovElement – Visa en kub i 3D-rymden från olika vinklar och avstånd.

3Duino
Med hjälp av våra händer vi styra ett objekt i 3D – för närvarande en kub, men med en liten modifiering det kan vara något. 3D-effekten uppnås genom ett par glasögon Anaglyph blå-röd och anaglyf image converter. Bilden är rörd av en Memsic 2125 accelerometer. Om du har en större budget, kan jag rekommendera gyroskop modulen, alltför. Programmets verksamhet består av tre steg. 1. Arduino plattform läser accelerometern och bearbetar data. 2. efter databehandling, mikrokontroller är ansluten till datorn via USB-port gränssnittet och bearbetning programmet tar emot data och skriver allt i i filen "cube.txt". 3. ett andra PC-program (skrivet i C) filtrerar och visar bilden och flyttar kuben med den information den läser från textfilen. Observera att först måste du köra bearbetning koden ("_3DuinoProcessing.pde") för den första tiden efter anslutning Arduino styrelsen med PC (efter uppladdning koden ("_3Duino.pde"), Arduino ombord är redo att använda) och bara kör "3DUINO.exe".

Denna modul skapades för demonstrationen, använder Arduino plattform (ATmega168/ATmega8); andra moduler är baserat på Teensy plattformen, som också är en Arduino gränssnittet krets, men snabbare, effektivare och billigare.

MovElement
Genom att flytta våra händer kan vi Visa en kub från olika vinklar och avstånd. 3D-effekten kan uppnås genom olika tekniker. Jag valde ett par glasögon Anaglyph, eftersom det ger en billig och effektiv lösning. Den rörelse sensing utförs av en ADXL335 treaxlig accelerometer. Kontroll-chip är en ATmega32U4 med Teensy bootloader. Verksamheten består av tre steg. 1. chip läser och bearbetar data från accelerometern. 2. det skickas kontroll till PC via USB, med HID-protokollet. 3. ett PC-program skrivna i bearbetning analyser data, sedan flyttar och positioner kuben.

3. MoveGame
Genom att flytta vår hand och fingrar kan vi styra datorn (text input, markören kontroll) och spela dataspel. Vi kan också överföra vissa video spel till datorn och kontrollera dem med denna ansökan, om vi använder emulatorer. Exempelvis Playstation Emulator och andra program som vi kan hitta på webbplatsen Emulator Zone . Den rörelse sensing utförs av en ADXL335 tre-axlig accelerometer och flex sensorn övervakar fingrarna för viktiga kommandoindata. Det finns flex sensorer tilldelats för varje framåt, bakåt, höger, vänster och markering (Enter) kommandon. Kontroll-chip är en ATmega32U4 med Teensy bootloader. Verksamheten består av tre steg. 1. chip läser och bearbetar data från accelerometern och flex sensorer. 2. det skickas kontroll till PC via USB, med HID-protokollet. 3. datorn tar emot kommandon och utifrån dem utför viktiga moment eller flyttar markören till de valda punkterna.

Se Steg
Relaterade Ämnen

MultiMovEDIA - beskrivning av mitt projekt

titeln "MultiMovEDIA" betyder inte mycket – om något – vid första ögonkastet. Titta på mer noga, vi kan dock se det är en sammansättning av två ord: "Multimedia", hänvisar till informationen som är nöjd och kanalerna det användningsomr...