MultiSlot Urklipp (2 / 9 steg)
Steg 2: Konfigurera miljön
Det andra steget är att ställa in miljön genom att skapa ett nytt projekt.
Vi kommer att använda en av mallarna tillhandahålls av Visual Studio 2013 SDK. Första, öppna Visual Studio och klicka på Arkiv-menyn har valt alternativet ny och sedan projektet..., vilket visas i figur nedan.
Du kommer att se nya projektfönstret. På vänster sida valde alternativet Extensibility under mallar, Visual C#
hierarki. På den högra sidopanelen av skärmen Välj Visual Studio Package. Glöm inte att namnet projektet och lösningen MultiSlotClipboard och spara den på en lämplig mapp med textrutor på den nedre delen av fönstret. Klicka på OK för att skapa lösningen och projektet, som figuren nedan visar.
Efter fönstret projekt kommer att en guide ställa några frågor om projektet. Första fönstret bara finns allmän information och du kan klicka på knappen Nästa.
Nästa fönster i guiden frågar för språket som paketet kommer att skapas och om du vill skapa en ny nyckel fil. Välj alternativ "Visual C#" och "Generera nya nyckelfilen att underteckna församlingen" och klicka på nästa knappen, som figuren nedan visar.
Nästa fönster frågar metadata information om projektet. Fyll i fältet VSPackage namnet med MultiSlotClipboard värde och gärna lägga till några extra data för att identifiera paketet, vilket visas i nästa figur.
Vi är nästan klar med guiden. Nästa fönster frågar vilken typ av paketet som du vill skapa. För detta projekt kommer vi att skapa ett nytt verktygsfönster som innehåller kontroller för att klippa, kopiera och klistra in data för de extra fem platser. Kontrollera därför "Verktygsfönster" checkbox är marknaden.
Eftersom vårt projekt har ett fönster vi har till heter det och ge en identifierare för kommandot ID, vilket är namnet på en intern variabel. Du kan använda standardvärdet för kommandot ID och infoga MultiSlotClipboard värde för fältet fönster som visas på nästa siffra.
Det sista fönstret i guiden frågar för generering av tester. Eftersom detta är ett enkelt projekt skapar vi inte något test. Därför måste vi avmarkera de två kryssrutorna för denna sista fönstret.
Efter viss bearbetning Visual Studio kommer att skapa alla nödvändiga filer för projektet, inklusive några kod, konfiguration och design filer som kommer att ändras om nästa steg av detta Instructable.
Den grundläggande strukturen i projektet tillhandahålls av MultiSlotlipboardPackage.cs, som är en klass som ärver från klassen paketet. Projektet har också en kontroll, som heter MinKontroll, som har filerna MyControl.xaml och MyControl.xaml.cs. Dessa är de tre filerna kommer vi att ändra för att implementera vår lösning.
Innan vi ändrar något i projektet måste vi lägga till några referenser. Även om mallen och guiden till referenser för vissa filer, finns det ytterligare referenser som ska infogas på projektet manuellt. Filer som lagras vanligtvis i mappen \Microsoft Visual Studio 12.0\VSSDK\VisualStudioIntegration\Common\Assemblies\v4.0\
· Microsoft.VisualStudio.CoreUtility (filen: Microsoft.VisualStudio.CoreUtility.dll)
· Microsoft.VisualStudio.Editor (filen: Microsoft.VisualStudio.Editor.dll)
· Microsoft.VisualStudio.Text.Data (filen: Microsoft.VisualStudio.Text.Data.dll)
· Microsoft.VisualStudio.Text.Logic (filen: Microsoft.VisualStudio.Text.Logic.dll)
· Microsoft.VisualStudio.Text.UI (filen: Microsoft.VisualStudio.Text.UI.dll)
· Microsoft.VisualStudio.Text.UI.Wpf (filen: Microsoft.VisualStudio.Text.UI.Wpf.dll)
· System.ComponentModel.Composition (fil: C: > \Program filer (x86) \Reference Assemblies\Microsoft\Framework\. NETFramework\v4.5\System.ComponentModel.Composition.dll)
Med referenser till projektet öppnar du filen MultiSlotlipboardPackage.cs och infoga följande referenser på början av filen.
använder Microsoft.VisualStudio.Text.Editor;
använder Microsoft.VisualStudio.TextManager.Interop;
använder EnvDTE;
Dessutom öppnar i MyControl.xaml.cs och infoga följande referenser på början av filen.
använder System.Windows.Markup;
använder System.Reflection;
med System.Xml;
använder System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary;
använder System.IO;
använder EnvDTE;
använder Microsoft.VisualStudio.Editor;
använder Microsoft.VisualStudio.Text.Editor;
använder Microsoft.VisualStudio.TextManager.Interop;
Detta avslutar de steg som krävs för att installera projektet. Testa projektet genom att kompilera och köra den. Du bör se en ny instans av Visual Studio öppen med ett nytt fönster på översta nedre delen av gränssnittet, precis som den figur nedan. Lägg märke till titeln på denna Visual Studio instans: experimentell instans. Den Visual Studio som har projektet är på löpande läge och när du stänger gränssnittet experimentella förlängningen slutar fungera. Se till att du vet exakt vilka Visual Studio du arbetar på för att undvika misstag.