Multitonal steg Sequencer & Sonic Art buller Blaster. E.Z. min egen nybörjare kod. (40 / 42 steg)
Steg 40: den tråkiga kod lite
int val47 = 0; mode-omkopplaren
int val49 = 0;
int rds0 = 1000; slumpgenererat värde
int val22 = 0; int val23 = 0; int val24 = 0; int val25 = 0; int val26 = 0; int val27 = 0; int val28 = 0; int val29 = 0;
int val30 = 0; int val31 = 0; int val32 = 0; int val33 = 0; int val34 = 0; int val35 = 0; int val36 = 0; int val37 = 0;
int val38 = 0; int val39 = 0; int val40 = 0; int val41 = 0; int val42 = 0; int val43 = 0; int val44 = 0; int val45 = 0;
int nob1 = 100; int nob2 = 100; int nob3 = 100; int nob4 = 100;
int nob5 = 100; int nob6 = 100; int nob7 = 100; int nob8 = 100;
int twiz = 100; int sli9 = 100;
int rot46 = 0; int rot48 = 0; int rot50 = 0; int rot52 = 0;
osignerad länge;
void setup()
{
pinMode(2,OUTPUT); högtalare
pinMode(47,INPUT); alternativ för
pinMode(49,INPUT);
pinMode(46,INPUT); pinMode(48,INPUT); pinMode(50,INPUT); pinMode(52,INPUT); Rotary switch
randomSeed(analogRead(0)); Random aeriel sak
pinMode(22,INPUT);pinMode(23,INPUT);pinMode(24,INPUT);pinMode(25,INPUT);pinMode(26,INPUT);pinMode(27,INPUT);
pinMode(28,INPUT);pinMode(29,INPUT);pinMode(30,INPUT);pinMode(31,INPUT);pinMode(32,INPUT);pinMode(33,INPUT);
pinMode(53,INPUT); PIN-34 stoppad working(53) Nej det inte men trådarna ändrade nowpinMode(35,INPUT);
pinMode(36,INPUT);pinMode(37,INPUT);pinMode(38,INPUT);pinMode(39,INPUT);pinMode(40,INPUT);pinMode(41,INPUT);
pinMode(42,INPUT);pinMode(43,INPUT);pinMode(44,INPUT);pinMode(45,INPUT);
pinMode(A14,OUTPUT);
}
void loop()////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
{
val47 = digitalRead(47); om (val47 == hög) //mode en
{
nob1 = analogRead(1);
val22 = digitalRead(22); om (val22 == hög) {tone(2,nob1+100,2000); tone(2,nob1+10,nob1+2000);}
val23 = digitalRead(23); om (val23 == hög) {tone(2,nob1+10,1000); tone(2,10,1000);}
val24 = digitalRead(24); om (val24 == hög) {tone(2,nob1+0,1000); tone(2,nob1+100,1000);}
nob2 = analogRead(2);
sli9 = analogRead(9); om (val23 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob1 = analogRead (1). nob2 = analogRead(2); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob1,nob2);
val26 = digitalRead(26); om (val26 == HIGH){tone(2,(rds0/2),sli9); tone(2,nob2/10,sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val26 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob3 = analogRead (3). nob4 = analogRead(4); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob3,nob4);
val29 = digitalRead(29); om (val29 == hög) {tone(2,(rds0/4),sli9); tone(2,nob3+10,sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val29 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob3 = analogRead (3). nob4 = analogRead(4); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob3,nob4);
val32 = digitalRead(32); om (val32 == hög) {tone(2,(rds0/2),sli9);tone(2,nob4+330,sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val32 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob5 = analogRead (5). nob6 = analogRead(6); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob5,nob6);
val35 = digitalRead(35); om (val35 == HIGH){tone(2,(rds0/4),sli9); tone(2,nob5+40,sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val35 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob5 = analogRead (5). nob6 = analogRead(6); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob5,nob6);
val38 = digitalRead(38); om (val38 == HIGH){tone(2,nob6+35,sli9); tone(2,(rds0/2),sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val38 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob7 = analogRead(7); nob8 = analogRead(8); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob7,nob8);
val41 = digitalRead(41); om (val41 == HIGH){tone(2,nob7+60,sli9); tone(2,(rds0/2),sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val41 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob7 = analogRead(7); nob8 = analogRead(8); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob7,nob8);
val44 = digitalRead(44); om (val44 == HIGH){tone(2,nob8+70,sli9); tone(2,(rds0/2),sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val44 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob1 = analogRead (1). nob2 = analogRead(2); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob1,nob2);
val24 = digitalRead(24); om (val24 == HIGH){tone(2,nob1+38,sli9); tone(2,(rds0/2),sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val24 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob1 = analogRead (1). nob2 = analogRead(2); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob1,nob2);
val27 = digitalRead(27); om (val27 == hög) {tone(2,nob2-30,sli9); tone(2,(rds0/2),sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val27 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob3 = analogRead (3). nob4 = analogRead(4); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob3,nob4);
val30 = digitalRead(30); om (val30 == HIGH){tone(2,400-nob3,sli9); tone(2,(rds0/2),sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val30 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob3 = analogRead (3). nob4 = analogRead(4); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob3,nob4);
val33 = digitalRead(33); om (val33 == hög) {tone(2,nob4+10,sli9); tone(2,(rds0/2),sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val33 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob5 = analogRead (5). nob6 = analogRead(6); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob5,nob6);
val36 = digitalRead(36); om (val36 == hög) {tone(2,nob5+38,sli9); tone(2,(rds0/4),sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val36 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob5 = analogRead (5). nob6 = analogRead(6); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob5,nob6);
val39 = digitalRead(39); om (val39 == HIGH){tone(2,nob6+30,sli9); tone(2,(rds0/2),sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val39 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob7 = analogRead(7); nob8 = analogRead(8); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob7,nob8);
val42 = digitalRead(42); om (val42 == hög) {tone(2,nob7-40,sli9); tone(2,(rds0/2),sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val42 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
nob7 = analogRead(7); nob8 = analogRead(8); sli9 = analogRead(9); rds0 = random(nob7,nob8);
val45 = digitalRead(45); om (val45 == hög) {tone(2,nob8-50,sli9); tone(2,(rds0/2),sli9);}
sli9 = analogRead(9); om (val45 == hög) {fördröjning (sli9/8), noTone (2);}
}
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
val49 = digitalRead(49); om (val49 == hög)
{
MODE3
rot46 = digitalRead(46);
val22 = digitalRead(22); om ((val22 == HIGH) & & (rot46 == hög)) {tone(2,nob1+85,(sli9/4));}
val23 = digitalRead(23); om ((val23 == HIGH) & & (rot46 == hög)) {tone(2,nob1+60,(sli9/4));}
val24 = digitalRead(24); om ((val24 == HIGH) & & (rot46 == hög)) {tone(2,nob1+35,(sli9/4));}
val25 = digitalRead(25); om ((val25 == HIGH) & & (rot46 == hög)) {tone(2,nob2+100,(sli9/4));}
val26 = digitalRead(26); om ((val26 == HIGH) & & (rot46 == hög)) {tone(2,nob2+70,(sli9/4));}
val27 = digitalRead(27); om ((val27 == HIGH) & & (rot46 == hög)) {tone(2,nob2+50,(sli9/4));}
rot48 = digitalRead(48);
val28 = digitalRead(28); om ((val28 == HIGH) & & (rot48 == hög)) {tone(2,nob3+85,(sli9/4));}
val29 = digitalRead(29); om ((val29 == HIGH) & & (rot48 == hög)) {tone(2,nob3+60,(sli9/4));}
val30 = digitalRead(30); om ((val30 == HIGH) & & (rot48 == hög)) {tone(2,nob3+35,(sli9/4));}
val31 = digitalRead(31); om ((val31 == HIGH) & & (rot48 == hög)) {tone(2,nob4+100,(sli9/4));}
val32 = digitalRead(32); om ((val32 == HIGH) & & (rot48 == hög)) {tone(2,nob4+70,(sli9/4));}
val33 = digitalRead(33); om ((val33 == HIGH) & & (rot48 == hög)) {tone(2,nob4+50,(sli9/4));}
rot50 = digitalRead(50);
val34 = digitalRead(53); om ((val34 == HIGH) & & (rot50 == hög)) {tone(2,nob5+85,(sli9/4));}
val35 = digitalRead(35); om ((val35 == HIGH) & & (rot50 == hög)) {tone(2,nob5+60,(sli9/4));}
val36 = digitalRead(36); om ((val36 == HIGH) & & (rot50 == hög)) {tone(2,nob5+35,(sli9/4));}
val37 = digitalRead(37); om ((val37 == HIGH) & & (rot50 == hög)) {tone(2,nob6+100,(sli9/4));}
val38 = digitalRead(38); om ((val38 == HIGH) & & (rot50 == hög)) {tone(2,nob6+70,(sli9/4));}
val39 = digitalRead(39); om ((val39 == HIGH) & & (rot50 == hög)) {tone(2,nob6+50,(sli9/4));}
rot52 = digitalRead(52);
val40 = digitalRead(40); om ((val40 == HIGH) & & (rot52 == hög)) {tone(2,nob7+85,(sli9/4));}
val41 = digitalRead(41); om ((val41 == HIGH) & & (rot52 == hög)) {tone(2,nob7+60,(sli9/4));}
val42 = digitalRead(42); om ((val42 == HIGH) & & (rot52 == hög)) {tone(2,nob7+35,(sli9/4));}
val43 = digitalRead(43); om ((val43 == HIGH) & & (rot52 == hög)) {tone(2,nob8+100,(sli9/4));}
val44 = digitalRead(44); om ((val44 == HIGH) & & (rot52 == hög)) {tone(2,nob8+70,(sli9/4));}
val45 = digitalRead(45); om ((val45 == HIGH) & & (rot52 == hög)) {tone(2,nob8+50,(sli9/4));}
}
}