Naruto tema födelsedagsfest (9 / 12 steg)
Steg 9: Chunin tentor: Forest of Death
För vår version, barnen kommer att vara i sitt lag och vi kommer att göra en serie av ett team vs ett lag utmaningar. Det vinnande laget från varje utmaning tar motståndarlagets scroll(s). Vi spela tillräckligt så att lagen har minst 2 utmaningar.
Först måste vi se himlen och jorden rullas.
1. få lite papper. Vanligt papper fungerar.
2. få någon kartong och skära ut bitar som är något längre än bredden på papperet. Om 8,75-9"
3. värdering papp i fjärdedelar på längden.
4. Böj kartong med poäng markerar för att göra ett rör som formen. Varmlimma slutar för att bo.
5. Rita en cirkel på kartong stor nog att täcka i slutet av röret och sträcker ut lite längre. Klipp ut tillräckligt cirklar att täcka varje ände av varje rör du gör.
6. limma fast en bit papper börjar med en sida till ett rör. Lägg till lim och rulla röret upp papper tills papperet är lindade runt röret och limmade ner. Dessa är inte gjorda för att öppnas.
6. limma cirklar på ändarna.
7. dra ut himlen symbolen på hälften och symbolen jorden på resten.
8. måla de rätta områdena svart på varje bläddra.
SPEL
Jag gjort kort att hålla på mig under festen och drog ut ett slumpmässigt kort för varje utmaning. Spelen jag valde är:
Chopstick plocka:
lagt ut flera små leksaker och godis. Ge varje spelare en uppsättning ätpinnar. På gå plocka spelarna upp så många objekt som de kan med ätpinnar och lägg dem i en skål. Laget med flest objekt vinner.
Rymdpromenaden:
Ge varje lag 2 eller 3 stora bitar av kartong (tillräckligt stor för 2 personer att stå på). Upprätta en start och mållinje. Lagen måste passera området med hjälp av kartong. De kan inte röra marken. Om när som helst en bit kartong är kvar utan att någon tar i den, det flyter ut i rymden och de har att arbeta med vad de har kvar. Om någon vidrör marken eller om de är ner till en bit kartong, börjar de över. A-laget till slut vinner.
Hula Hoop relä:
Har lagen står vända mot varandra. Varje lag står sida vid sida och håller händer. Förste i raden blir en rockring. På gå, måste lagen få rockring ner linjen utan att bryta händer. Detta görs genom att sätta bågen över huvudet, sänker du höll händerna till lägre bågen och stega igenom den. Sedan lyfta händerna upp till släpp bågen över nästa person. Det första laget att få hoop till slutet och släpp den till marken vinner.
Creepers och Slammers:
Varje lag står vända mot varandra över bordet. Ge ett lag ett mynt, slantar fungerar bäst. Att lag huddles upp backar till motståndarlaget och ger öre till en person som uttrycker det i en av sina händer. Sedan alla spelare på att laget göra nävar och tur för att möta tabellen. De håller sina armar ut svävar över bordet. Det andra laget väljer en ledare. Creepers eller Slammers kallar. För creepers sätter laget med myntet knytnävarna på bordet och långsamt kryper sina fingrar ut tills deras händer lägger platt. För Slammers slam laget med myntet alla sina händer ner på bordet så att händerna är öppna och platt på bordet. Den anropande teamet har att försöka lista ut vilken hand har myntet. Ledaren pekar på en hand och säger ja, myntet finns det, eller nej, myntet är inte där. Om ledare säger nej, lyfts handen pekade på från bordet. Detta fortsätter tills myntet finns. Om ledaren korrekt identifierats där myntet är, får deras team myntet för nästa omgång. Om ledare misslyckas, håller mynt laget myntet för nästa runda. Spela de bästa 2 ut 3 eller 3 av 5.
Ordning:
Få en bit papper för varje person, så du behöver 6 för 2 lag 3-man. Skriva en stor del 1 på två papper, 2 på två, och 3 på två. Ge en uppsättning siffror 1-3 till varje lag. Varje medlem har ett nummer som vetter ut. Nu antingen ringa ut ett tresiffrigt nummer med siffror 1-3 eller hålla upp numret på papper. Lagen måste ordna sig för att göra detta nummer. Första lag så vinner en punkt. Spela bästa 3 av 5.
Dragon svansar:
Få två bitar av papper och rulla eller Vik varje av dem dem lång väg att göra en lång, tunn rektangel. Har lag linjen upp en bak annan inför motståndarlaget. Spelarna lägger händerna på axlarna på personen framför dem. Spelare i slutet måste ha en bakficka. Sätt det vikta papperet i fickan så det sticker ut som en svans. Dessa är nu drakar, den första personen som är chef och leder draken. Varje dragon försöker få andra drakens svans samtidigt skydda sin egen svans. Endast huvudet kan ta tag i svansen. Om en drake bryter, någon låt oss gå på personen som framför dem, att laget förlorar. Huvudet måste gå i en takt som resten av kroppen kan hålla med för att undvika att bryta. Spela bästa 2 av 3.
Jättarna, guider och tomtar:
Detta spel är som rock, papper sax. Jätten är rock, guiden är sax, Elves är papper, så, jätte beats guider, guider slå alver och älvor slå jättar. Tecken för varje är: jättar: stå hög med händerna i luften, guider: stå med böjda knän och händer framför som kastar en spell, älvor: knäböj ner och sätta fingrarna index upp på sidorna av dig huvudet som öron. För att spela, upprätta en lekplats med en centrera fodrar och en bas i varje ände. Sätta ett lag på varje sida. Varje lag ger och bestämmer vad man ska vara. Hela laget måste vara samma sak. Då båda lagen komma till stadens vända mot varandra. På räkningen av 3 ge båda lagen deras tecken. Det vinnande laget jagar den förlorande laget tillbaka över deras sida till deras bas ett tag så många som möjligt. Alla de taggade innan den når basen gå med det andra laget. Fortsätta spela tills ena sidan får alla spelare.
Team Cup Stack:
Detta är en kopp stapling utmaning med en twist. Först få ett gummiband för varje lag och 3 snören till varje band med jämn mellanrum. Varje lag får en av dessa contraptions att använda för att göra en 3 cup stack. De kan inte röra koppar med sina händer. För att använda grej, får varje spelare en sträng. Om de fungerar tillsammans, kan de dra på samma gång att sträcka bandet för att passa över en kopp och koppla av bandet för att greppa koppen för att lyfta och flytta den. Svåra är att få koppen på toppen som du har att arbeta bra tillsammans för att dra bandet jämnt för att få koppen bo. Första laget att bygga en skorsten wins.
Ur min trädgård:
Upprätta en lekplats med en centrera fodrar. Ett lag på varje sida. Sätta flera bollar eller sittsäckar eller sådan på raden. Fungerar bäst med fotboll som bollar. På gå, lag rusa till linjen och sparka eller kasta bollar till andra lagets sida. Lagen kan inte passera linjen. Spela för en viss tid. Båda lagen rusa till kontinuerligt kasta eller sparka bollar till andra lagets sida. När tid kallas, vinner laget med minst antal bollar på sin sida.
Triangel Tag:
Alla 3 medlemmar i ett team står i en triangel och hålla varandras underarmar att göra en säker triangel. Välj en person att bli mål. Få en person från det andra laget att vara tagger. På gå försöker tagger röra målet medan de triangel lagen roterar och höjer och sänker armarna att blockera tagger. Ställa in en timer för att se hur länge det tar tagger till lyckas sedan byta lag och upprepa. Laget med de snabbaste tid vinner.
Nudel Tag / Dragon nudel:
Få några pool nudlar och skär dem i hälften till göra 2 kortare nudlar. Upprätta en lekplats, en stor cirkel. Station linjer för grupper på gränsen uppspelningsområdet med jämn mellanrum. Ge en nudel till den första spelaren i varje rad. Alla spelare med nudlar ange uppspelningsområdet och försöka tagga andra spelare i benen. Bara träffar i antalet ben. När en spelare blir märkta, ger han eller hon nudel till nästa spelare i linje. Detta är vanligtvis ett gratis flödande continuois spel. Att spela för att få en vinnare, har alla spelare gå in på en gång och arbeta tillsammans för att skydda och attack. Senast laget stående wins.
Stafettlopp:
Typiska stafettlopp. Använd en rulla som en stafettpinne och ställa in en kurs. Har en spelare starta och köra till nästa och passera rullen som driver den sista för att passera som driver till slut.
Lag med mest rullar i slutet vinner Forest of Death utmaningen.
Obs: Vi inte spela alla spel. Dessutom spelade vi två matcher med rullar på raden innan vi dike rullar och bara spelat på skoj resten av tiden. Detta beror på, jag valde dessa spel för 3: e klassare men jag hade några 3, 4 och 5-åringar som inte skulle kunna förstå vissa spel.