Nutrition Monitor för äldre (6 / 8 steg)
Steg 6: Anmälningskod (bearbetning)
Vi använder ett program som gateway för bildskärmen för att skicka data till internet. Denna ansökan skrevs i bearbetning och finns på de flesta operativsystem. Du kan hoppa över detta steg om du kommer att använda en trådlös modul på Arduino för att skicka data till internet.
Hämta Processing skiss.
Du behöver också den att hämta och installera controlP5 bibliotek. (Detta är för GUI).
De variabler som måste du ersätta med egna variabler ligger vid toppen av skissen. För referens är de APIKEY, THINGTWEET_KEY, MASS_LB och HEIGHT_IN.
Kör den bearbetning skissen.
Här är en beskrivning av vad varje grupp i gränssnittet gör:
Anslutning-Välj vilken port din Arduino är på och tryck på Anslut för bearbetning för att börja lyssna på data som Arduino skickar
Simulera-tryck på en av dessa knappar för att ta bort en liten mängd mat från nuvarande mat nivå, för den specifika modulen
Kontroll - nästa dag itererar till nästa tidsramen. Detta innebär att måste poäng beräknas nyligen med ändringar mat och dagliga portion återstående uppdateras också. Refill mat anger de aktuella mat nivåerna tillbaka till 100.
Aktuella mat nivåer-visar den aktuella mängden mat på modulerna.
Dagliga portion kvar-visar procent av mat kvar för att ätas för att har ätit samma portion som igår.
M.U.S.T. poäng-detta är undernäring poängen. Det beräknas utifrån personens BMI och deras födointag för idag. För mer information om hur detta kan beräknas, kolla in den funktion calculateMUST() (i fliken "Näring").
Om du är intresserad av att peta runt koden, finns det några intressanta simuleringar som kan köras (i fliken "Simuleringar"). Måste du ställa in SIMULATE = true innan du kör skissen för att starta din simulering.