Öga Agamotto (12 / 12 steg)

Steg 12: förbättringar



Eftersom jag är masochistiskt, har jag redan börjat en lista över förbättringar för version 2. Varför? Eftersom vad jag tänkt för detta projekt var mycket galnare än vad jag faktiskt uppnått... gjorde och jag redan det mesta av arbetet!

  1. Uppgradera till en Teensy att förvärva snabbare uppdateringsfrekvens för faktiska animationer (fortfarande BMP baserat), kapacitet som är uppenbart av detta blogginlägg. Målet är att få ca 15 fps, vilket inte är möjligt (eller planerade) för prydnadssak. Den nuvarande bygget var mer en personlig utmaning att se vad jag kunde med prydnadssak... nu vet jag.
  2. Efter uppgradering (se ovan), att hitta något sätt att inklusive animationer jag gjorde i GIMP med följande tutorials:

    http://www.GIMP.org/tutorials/Advanced_Animations/
    http://www.GIMP.org/tutorials/Using_GAP/

    Jag gjorde några bra loopable GIFs denna väg (se bifogade bilder) som enkelt kan utformas ut och sparas som enskilda BMP och animerade med standard koder på Teensy.

  3. Jag byggde den ursprungliga bezel för att rymma 4 hall effekt sensorer, så att lägga till ytterligare två kan innebära extra funktioner i koden.
  4. Lägga till animatörerna! Min ursprungliga design, bygga och koden inblandade lös öga locken och från vad jag kan säga, det skulle ha fungerat! Bara fråga är att delarna var för liten för att skriva ut så jag var tvungen att skrota det två veckor innan jag debuterade det och jag klippte den del av koden. Det var inte en total förlust men jag kunde slim upp bezel att göra det mycket mindre clunky.
Se Steg
Relaterade Ämnen

Dr Strange kostym

En Dr. konstigt kostym väcks till liv med trollformler med microcontrollers, lysdioder och sensorer!Se, trollkarl högsta!Med filmen kommer snart, sa en vän till mig min nästa kostym bör vara Dr Strange... Jag tror inte att han menade mig att ta honom...