Ondestrak (3 / 12 steg)

Steg 3: Mitt projekt




Med detta projekt jag försökte producera en lätt-till-göra, Billigt, digital styrenhet inspirerad av den Ondes Martenot. Som Ondes, jag ville ha den registeransvarige att ge kontinuerlig och vätska pitch justeringar, en djup volymkontroll, och ett utbud av klanger.

Alla material som krävs för detta projekt är en Gametrak spel controller, en kopia av programmeringsmiljön Max/MSP (finns på cykling ' 74) och ett par diverse bitar finns på någon hårdvara lagra.

Jag vill verkligen betona enkelheten i detta projekt. Jag har så mycket kunskap för elektroteknik och programmering " som novis i ett nunnekloster" så detta är alla inom räckhåll. Svårast att detta projekt blir är lite av lödning och hacka-såg manipulation, som, tro mig, du kan.

Jag försökte bygga en controller som härmade en sann musikinstrument. Med det menar jag att jag ville att användaren ska kunna ändra instrumentets tonhöjd, volym och klang, och för instrumentet för att gå tyst när inte kopplats ihop av musiker. Jag är också intresserad av det sättet att Ondes fångar gester med båda i menyfliksområdet i höger hand och volymknappen, eller "touch d'intensite" till vänster. Jag ville ha alla 3 aspekter av ljud för mitt instrument att manipuleras av gester i ena handen.

Se Steg
Relaterade Ämnen