Pannband: Byteshandel för band verksamhet (2 / 4 steg)
Steg 2: aktiviteter
Diskutera skillnaderna mellan önskemål och behov. Komma med ett bra fungerande ordförråd och exempel för varje. Vi kommer också att diskutera handel och byteshandel.
Aktiviteter
1. studenter sitta vid sitt skrivbord. Berätta för eleverna att de kommer att spela ett spel som heter "Byteshandel för band." Att få 5 extra kredit poäng (eller vad priset är), de behöver för att ge läraren en avslutade flätat pannband som kommer att ges till skolan butik att sälja. Studenterna får påsar med olika material i dem att han/hon inte kan öppna väskan tills berättade att göra så. Varje påse innehåller varierande material (exempel – två bitar av sträng, oavgjort hår, kanske noll av några av de andra). Två elever kommer att få endast sax i deras väska medan 3 studenter kommer att få Taggar för att vara braiders. (dessa studenter kommer att byteshandel sina tjänster för att få vad de behöver för att slutföra sina egna hårband) Rikta uppmärksamheten av studenterna till en bokförd lista över behov hängde i klassrummet.
2. för att ha en färdig pannband, måste studenter du samla 3 olika färger av tyg, 3 hår band och tjänster av en Läkarsekreterare och scissor person att klippa hår band. Har eleverna läsa anvisningarna högt att kontrollera för förståelse. Förklara att eleverna kommer att ha en viss tid (15 min) handel objekt i sina påsar med andra för att hämta listan över behov. Efter att de har avslutat uppgiften, kan de fortsätta handel för alla andra artiklar som de kanske vill. De måste ha fått alla behov för att hålla vad som finns i deras väskor.
3. att hämta en nödvändig post, studenter bör handeln med andra genom att byta ut något från deras väska, till exempel en bit snöre kan bytas mot 2 bitar av tyg. Förklara att det finns tillräckligt behov för varje elev att ha bara en, så att klassen ska fungera tillsammans och rättvist att hjälpa alla Hämta deras behov. Förklara att studenterna har 15 minuter att slutföra aktiviteten och efteråt, vi kommer att kontrollera för att se hur framgångsrik varje elev var. Läraren anger tid och säger "Gå!".
4. studenter måste värva tjänster av en Läkarsekreterare och fräs för att slutföra sina huvudband--de måste också ha alla leveranser.
5. studenter kommer att montera sina hårband och vända i för deras pris (extra kredit)
6. efter spelet, har eleverna diskutera processen för byteshandel-lista styrkor och svagheter.