Partikel Core - rörelsesensor knappen Internet (4 / 4 steg)
Steg 4: kod
Koden skickas till core finns nedan, det är verkligen enkelt. Också, gärna någon ändring av koden och lämna en kommentar nedan om du stöter på något fel.
Om du använder en äldre version av internet knapp (som jag), se till att du ändrar
b.BEGIN();
till
b.BEGIN(1);
< p > #include "InternetButton/InternetButton.h" < br > #include "math.h" < /p >< p > InternetButton b = InternetButton(); < /p >< p > void setup() {
Berätta för b att få allt redo att gå
Använd b.begin(1); Om du har den ursprungliga SparkButton, som inte har en Summer eller plastkapsling
för att använda, bara lägga till en '1' mellan parenteserna i koden nedan.
b.BEGIN(1);
} < /p >< p > void loop() {< /p >< p > //How mycket är du i x riktning? (titta på vit text på tavlan)
int xValue = b.readX(); < /p >< p > //How om i y riktning?
int yValue = b.readY(); < /p >< p > //And z!
int zValue = b.readZ(); < /p >< p > //This kommer att göra färgen på knappen ändringen med vilken riktning du skaka den
Den abs() delen tar det absoluta värdet, eftersom negativ inte fungerar bra
b.allLedsOn(abs(xValue), abs(yValue), abs(zValue)); < /p >< p > //Wait en mo "
Delay(50);
} < /p >