PC Apps kontroll genom att använda Arduino (2 / 7 steg)
Steg 2: Programmering (Arduino)
Arduino kod:
Sträng enhet;
int resetPin = 12;
void setup() {/ / lägga installationen koden här, om du vill köra en gång:
Serial.BEGIN(9600);
Serial1.BEGIN(9600);
Serial.println("ready");
Serial1.write("ready");
digitalWrite (resetPin, hög);
Delay(200); initiera digital PIN-koden som en utgång.
pinMode ledde (, OUTPUT);
pinMode (resetPin, produktionen);
}
void loop() {/ / sätta din huvudsakliga kod här, för att köra flera gånger:
samtidigt (Serial1.available()) {//Check om det finns en tillgänglig byte att läsa
Delay(10); Dröjsmål till göra saker stabil
char c = Serial1.read(); Genomföra en seriell läsa
enheten += c; bygga upp strängen.
}
om (device.length() > 0)
{
Serial.println(Device);
om (enhet == "skype")
{
Serial.println("Skype");
Serial1.write("Skype");
Reset();
}
annars om (enhet == "closeskyp3")
{
Serial.println("closeskyp3");
Serial1.write("closeskyp3");
Reset();
}
annars om (enhet == "viber")
{
Serial.println("Viber");
Serial1.write("Viber");
Reset();
}
annars om (enhet == "closevib3r")
{
Serial.println("closevib3r");
Serial1.write("closevib3r");
Reset();
}
annars om (enhet == "chrome")
{
Serial.println("Chrome");
Serial1.write("Chrome");
Reset();
}
annars om (enhet == "closechrom3")
{
Serial.println("closechrom3");
Serial1.write("closechrom3");
Reset();
}
annars om (enhet == "tangentbord")
{
Serial.println("Keyboard");
Serial1.write("Keyboard");
Reset();
}
annars om (enhet == "closek3yboard")
{
Serial.println("closek3yboard");
Serial1.write("closek3yboard");
Reset();
}
annars om (enhet == "lockpc")
{
Serial.println("lockpc");
Serial1.write("lockpc");
Reset();
}
annars om (enhet == "stängningen")
{
Serial.println("shutdown");
Serial1.write("shutdown");
Reset();
}
annars om (enhet == "abortshutdown")
{
Serial.println("abortshutdown");
Serial1.write("abortshutdown");
Reset();
}
annars om (enhet == "logga ut")
{
Serial.println("Logoff");
Serial1.write("Logoff");
Reset();
}
annars om (enhet == "reset")
{
Reset();
}
annars om (enhet == "controlStatus")
{
Serial.println("ready");
Serial1.write("ready");
}
annars om (enhet == "notepad")
{
Serial.println("notepad");
Serial1.write("notepad");
}
annars om (enhet == "eclipse")
{
Serial.println("Eclipse");
Serial1.write("Eclipse");
}
annars om (enhet == "mediaplayer")
{
Serial.println("mediaplayer");
Serial1.write("mediaplayer");
}
annars om (enhet == "ccleaner")
{
Serial.println("CCleaner");
Serial1.write("CCleaner");
}
annars om (enhet == "miniräknare")
{
Serial.println("Calculator");
Serial1.write("Calculator");
}
Delay(500);
Device = ""; Återställa variabeln
} }
void reset()
{
Delay(10);
digitalWrite (ledde, högt); Aktivera LED (HIGH är spänningsnivån)
Delay(1000); vänta en sekund
digitalWrite (ledde, låg); Inaktivera LED genom att spänningen låg
Delay(1000); vänta en sekund
Delay(10);
digitalWrite (resetPin, låg); Detta händer aldrig eftersom Arduino återställer
}