Pedagogiska pirat slagskepp (3 / 4 steg)
Steg 3: MTSS Math pedagogiska pirat slagskepp
MTSS gruppen delas upp i två lag, vinylknaster och BlackBeared
Varje lag har KLADDPAPPER vid deras bord och pennor.
En medlem i varje grupp går upp till whiteboard och ges ett matematisk problem.
Alla i rummet skriver ner problemet och svara på frågan. De två studenterna på Whiteboard-tavlan frågan anteckna och vända när de har svaret.
Det första laget att vända får besvara frågan först, om de är fel den andra spelaren på Whiteboard har en chans att svara. Om båda är fel läraren plockar en student från teamet att vände först flyttar för att besvara, om de är fel du till det andra laget. Om ingen är korrekt inga skott avfyras från fartyget.
Vem är den första någonsin och har rätt svar får komma till lärare skrivbordet och avfyra ett skott.
För att avfyra ett skott måste de välja ett av sina fartyg och dra en linje som skjuter från fartyget. De drar en mörk cirkel större suddgummit på en blyertspenna. Pappret viks på mitten och studenten färger i en cirkel över det drog de på framsidan. Detta pressar grafiten till andra sidan av papperet och lämnar ett märke.
Om "shot" träffar ett fartyg sätt ett kryss genom fartyget och laget får en poäng. (Om det är sist av de tre skott kan du göra det värda mer poäng när fartyget sjönk)
Om skottet missar nr poäng tilldelas och de kommande två medlemmarna i gruppen gå till styrelsen.
Fler frågor rätt, mer skott du kan skjuta. Oavsett team sjunker alla fartyg första, vinner.