PIP-boy 3000 Mark II (8 / 21 steg)
Steg 8: Audio styrelse
Detta är en snygg liten styrelse som ger ett enkelt och billigt sätt att få ljud i projektet. Måste du lagra ljudfiler på ett SD-kort. Det använder ett konstigt .ad4 format, så du behöver ett speciellt verktyg konvertera din .mp3 eller .wav i rätt format. Du kan få verktyget här.
Den har en inbyggd förstärkare så du kan koppla din högtalare direkt till den. Detta är absolut en 3,3-volts enhet, så du inte kan bara koppla din 5v microcontroller till den. Jag använder en 1 k resistor för Återställ PIN-koden, som Arduino är en 5v enhet.
Det finns två arbetslägen - tryckknapp och följetong. Jag använde inte seriella eftersom jag sprang ut stiften på Arduino. Jag styra tryckknapp stiften direkt från displayen. De är 3v stift.
För att få ljudeffekter att arbeta, måste jag återställa ljud styrelsen och klicka sedan på nästa för att få till nödvändiga spår. Detta orsakar en liten fördröjning när den, låt oss säga ficklampa till exempel är påslagen och när ljudet spelas upp. Nedan är lite-slog koden att spela ett ljud spår du valt.
void playTrack2() < br > {
audioReset();
fördröjning (150);
Genie. WriteObject (GENIE_OBJ_PINOUTPUT, 0x02, 0); 0
fördröjning (10).
Genie. WriteObject (GENIE_OBJ_PINOUTPUT, 0x02, 1);
fördröjning (250);
Genie. WriteObject (GENIE_OBJ_PINOUTPUT, 0x02, 0); 1
fördröjning (10).
Genie. WriteObject (GENIE_OBJ_PINOUTPUT, 0x02, 1);
fördröjning (250);
Genie. WriteObject (GENIE_OBJ_PINOUTPUT, 0x02, 0); 2
fördröjning (10).
Genie. WriteObject (GENIE_OBJ_PINOUTPUT, 0x02, 1);
}