Prototyping trolldom med SPACEBREW (1 / 7 steg)
Steg 1: Test1: bearbetning till bearbetning (med SPACEBREW)
Från Spacebrew bearbetning biblioteket, kopiera mappen "bibliotek/spacebrew" till "dokument/bearbetning/bibliotek" (se bilden). Om din på Windows, kom ihåg, kanske din bearbetning mapp på en annan plats.
Öppna "Instructables_Test1.pde" i bearbetning och läsa igenom koden.
Bearbetning av kod
Du kommer snabbt upptäcka att denna kod är mycket enkel. Vi skapade en utgivare (utgående data) kallas "utgående". Vi skapade en abonnent (inkommande data) kallas "inkommande".
spacebrewConnection.addPublish ("utgående", "boolean", false);spacebrewConnection.addSubscribe ("inkommande", "boolean");
När musen trycks skickar vi ett meddelande.
void mousePressed() {//mouse trycks spacebrewConnection.send ("utgående", true); //send boolean} när ett meddelande tas emot vi växla bakgrundsfärgen. void onBooleanMessage (String namn, booleskt värde) {println ("fick bool meddelande"namn":" värde);current_color =! current_color; }
KÖR "Instructables_Test1.pde".
Finns det fönster som dyker upp och säger "huvudsaklig fönster" i rött. Klicka någonstans på fönstret. Wow, händer ingenting.
Nu den viktigaste delen. Besöka sandlådan Spacebrew: http://spacebrew.github.io/spacebrew/admin/admin.html?server=sandbox.spacebrew.cc. Bläddra ner för att se projektet "Instructables / Fuzzy testa 1'. Du bör se två osammanhängande booleska noder. Klicka på varje av dem att ansluta (se bilden).
Nu besöka bearbetning 'huvudfönstret'. Klicka på det och om det fungerar, bör du se bakgrundsfärgen ändras mellan svart och vitt. Wooooooo!
Ansluta noderna gjorde det möjligt att skicka ett meddelande från bearbetning, till sig själv.
Din förmodligen tänker, vilket slöseri med tid att göra bearbetning prata med sig själv. Och din rätt. Spacebrew hela punkt är att ansluta olika saker. I nästa steg kommer vi att göra just detta.