Psychic Fortune Teller - en automat som läser hos Twitter (2 / 32 steg)
Steg 2: Design - tekniker för att arbeta upp ett koncept - från vag idé till fullt utvecklad läskig sak
Här är hur jag arbetade upp designen för det fysiska.Jag började med att begrunda vad en läskig nöjesplatsen huvud som läser tweets, ska se ut!
Det fanns några begränsningar och vissa önskelista önskningar. Jag visste ungefär vad jag var ute efter och här är hur jag utvecklat konceptet för att skapa en verkliga sak som var passande konstigt, men också praktiskt taget kunde byggas.
- Viktigaste med en nöjesfält attraktion är att det måste vara lite läskigt.
- Jag visste att jag ville det är att känna igen en person på om normal storlek, men som en något freaky eller muterade en!
- Text till tal-biblioteket jag använde var en manlig röst, så måste det vara manliga
- Det var tvungen att ha ett medel genom vilket användaren kunde se in i sitt sinne, att se data i sina tankar
- Det behövs en data träder metod så att användarna kan skriva i deras
- Det behövs en sockel eller några andra mount
- Hela behövs en nöjesplats vibe, så det behövs för att ha gawdy färger
- Nämnde jag det behövde vara läskigt?
I huvudsak behövde jag få en tydlig bild av något i mitt sinne som var en aning läskiga huvud med en stor bildskärm. När jag hade beslutat om det, jag var bara tvungen att spela om med möjliga variationer tills jag hade designen arbetat upp fint.
Tekniken jag använder för denna typ av design utveckling är bara rita massor av versioner av vad jag ungefär efter. Denna teknik är inte försöker producera en exakta utformningen av det slutliga objektet (i detta fall chefen och det är sockel). Tanken är bara att utforska variationer tills rätta dyker upp. Processen att göra los teckningar snabbt är avsiktligt att undvika att bli alltför fäst till någon av dem. Varje enskild ritning är inte viktigt, det är styrkan i den mentala "känslan" i sinnet som räknas. Detta fastställs genom en kombination av alla bilder.
Denna metod kanske inte passar alla, men det är värt ett försök. Det fungerar verkligen för mig. När den slutliga utseendet är etablerad, tycker jag också till bra att rita om det några gånger. Detta ger mig nog av en känsla för hur den färdiga sak, för att kunna skulptera och bygga en variant på det senare från mitt sinne.
Det är inte en bygga plan eller fast, ritning. Det är fortfarande en mental koncept. Denna design teknik är att fixa något i hjärnan som bara har en allmän visuell form och en övergripande emotionell känsla. En gång fast i sinnet, det hjälp guide händer senare när skulptera och bygga det i 3-d.
Nedan visas några av design koncept skisser.
Penna är bra som det är så snabbt att arbeta i för humör ritningar.
Bläckpenna är också snabb och ren. Den till vänster nedan var en mer avancerad version av design. Med bläck, kan du också färga den separat också. Den högra hand versionen används Promarker fibre spets pennor, som är som en färg tvätt
. // initialize the digital pin as an output. // the loop routine runs over and over again forever:www.flickr.com/photos/rosemarybeetle/8613249625/">
pinMode(led, OUTPUT);
}
Icke-representativa ritningar
Jag gjorde också några icke-representativa ritningar, som denna för att bygga upp hur jag ville ha det till känna, mer än hur det kan se ut. Det görs som en grafisk roman sida, främst att sätta en känsla av berättelse/tid i. Som en design för en interaktiv kändes det behövs lite känsla för att det inte är fast utan gör saker i tid.
Det är lite grov minst sagt, finner jag det mycket bra att ingjuta en känsla av interaktionen som fysiskt objekt.