Python coding for Minecraft (16 / 17 steg)
Steg 16: Tillval: Visual Studio med Python och Minecraft: kör och felsökning
Eftersom vi satt upp alla skript att vara en del av ett projekt, att köra eller felsöka ett skript, måste du berätta Visual Studio som skriptet är den du vill köra. Högerklicka på skriptet i Solution Explorer fönster (om du förlorar lösningsutforskaren, gå till menyn "Windows" och välja "Återställ fönstret Layout") och "Ange som startfil".
Du kommer också vill ha Minecraft kör med en värld öppnas, eller annars skriptet inte kommer att kunna ansluta till Minecraft.
Efter inställning startfil, du kan köra genom att dra ner "Debug" och välja "Starta felsökning" (eller bara trycka på F5) eller "Starta utan felsökning" (ctrl-F5). Om du väljer "Starta felsökning", skriptet körs mycket långsammare, men du kommer att ha användbara debug funktioner, som möjligheten att pausa skriptet när som helst genom att gå igenom det steg för steg (det finns användbara knappar i verktygsfältet), och undersöka variablerna när du kör (se rutorna "Autos" och "Lokalbefolkningen").
Du kan också köra i debug-läge upp till en viss rad i skriptet genom att högerklicka på linjen och välja "Kör till markör". Detta är praktiskt om du vet att något är fel i ditt manus runt den linjen, och du vill ta en titt på variablerna på den punkten. Till exempel, om du kör skriptet knot2.py upp till runt den linje som åberopar draw_data(), kan du se innehållet i Knut ordboken som lagrar listan över block ritas.