RoBot får E-textiled. Världens första någonsin interaktiva Bot på tyg (5 / 9 steg)
Steg 5: Sömnad Pwr flikar och Switch bälte
Varning - LftnDbt har en hjärna smälta ner, efter flera (8) timmar av sömnad. Vänligen bortse från nästa stycke, om du inte är i ett särskilt fantasifulla sinnet-''växeln bälte är en enkel krok switch som gör att tredje part interaktion med enheten.
Jag bestämde mig inte bara bör det "lyser upp", den bör också utgöra en form av mänsklig interaktivitet. Därav inkorporerades switch armen för att tillåta andra att slutföra kretsen också.
Jag tror starkt detta är riktningen av denna nya teknik. Den bör användas som interaktivitet enheter. Håll ögonen öppna för fler delning enheter. De delar som beskrivs i hela denna I'ble, jag hoppas att utveckla för limning med andra och för att förbättra allas kommunikation upplevelser. Men som sagt mer för att komma, så håll ögonen öppna. "
Flikarna terminal var skapa genom att helt enkelt ta två 2 tum x 3 tum eller 50 x 75 cm bitar av tyg och fällbara dem om fåll en ren flik.
Med andra ord, vik alla kanter på och sy fliken stängt att eliminera ratty kanter.
Efter denna ledande tråd, var sytt till den under sidan. Det måste vara av en betydande nog yta, att alligator clips för att fästa.
Bältet är gjord på ungefär samma sätt. Vi måste ta våra små bitar av tråd och konstruera en enkel ansluter mekanism för att skapa vår växel.
Sätt du längden på tråd genom en bit av kortet för att skapa en stel switch.
Bubbelplast tyget över kortet och krok mech. Sedan hem till försegla kanterna på tyget, runt växeln. Använd en sandskädda av superlim för att stoppa slita på kanterna.