Skapa en LED i mixer (10 / 18 steg)
Steg 10: Redigera en kupol
Vi gör nu upp i våra LED. Med cirkel markerade {tab} till redigeringsläge. Om du håller {tab} ing du kommer att märka att det växlar du fram och tillbaka mellan redigera och objekt. Detta är de enda lägen skulle vi använda.
I botten av redaktören: säkerställa, proportionell redigering har inaktiverats. Se till att du har "Brytpunkt Välj" markerat.
Alternativ: Om du vill ha den rundaste cirkeln som möjligt finns det två sätt att gå. Du kan {w} [subdivide], som ger dig fler poäng i din vänkrets. Och också ta mycket mer processorkraft. Det andra alternativet är att {w} [mjuk], som kommer att försöka spetsa dina rader, och spara några processorkraft.
- {e} att pressa, {z} att låsa till z-axeln. Dra basen av din LED uppåt tills fältet justeras med din bild. Vänster klicka när gjort, {esc} eller höger klicka för att avbryta.
- {e}, {z}, [. 0001], extruderar upp en väldigt liten mängd.
- {s} flytta sidorna av din cirkel till att avsluta basen av din LED.
- {e}, {z} mus upp och {s} att skala i som du når toppen av din LED. Om du gör det rätt, ska du göra en mycket lång kupol. Använda mindre avstånd på din extruderar för att göra det mer exakt, men också en mycket större fil.
- När du kommer till toppen, {f} att fylla i topp.
Nu kan du zooma ut lite, numpad {1} och SKIFT Mellersta mus knapp att anpassa nedre cirkeln av noder. Då {z} att titta på en wire-ram av din modell, {a} att avmarkera allt, {b}, vänster klicka och dra för att markera bara brytpunkten på undersidan av din LED och {f} igen att fylla botten. (du kan {z} igen innan du {f} för att säkerställa att det fungerar).