Skrämmande hög kvalitet masker (gips of Paris) (3 / 10 steg)
Steg 3: Skulptur - bygga ditt ansikte
Om det är något vi har lärt oss under våra år av halloween kostym-making, är det som i en kostym, den störst skrämma-potential är i ansiktet. Masken är därför avgörande för att göra en skrämmande dräkt. Dock är att göra en övertygande skrämmande och realistisk mask lättare sagt än gjort. Innan skulptera, bör du göra några tänkande om specifikt vad för slags ansikte du vill forma:
Med hjälp av en referens: för halloween kostymer, många människor tycker att skapa karaktärer från filmer, böcker och TV-spel. I detta fall är det en bra idé att hitta referens bilder, många av dem, av ansiktet du försöker återskapa. Eftersom du skulptera ett 3D-objekt (ansikten inte är platt!) är det bra att hitta bilder på ditt ämne från flera vinklar om möjligt. I vardande Joker bankrån maskens tog DainiusGB skärmdumpar (Prt Sc tangenten på tangentbordet) under filmen Dark Knight där Jokern dök upp i sin mask, och sammanställt dem i en referens mapp.
Ursprungliga idé: ibland, men du skulle hellre göra en originell design, baserat på något du hitta skrämmande. När du gör en original maskdesign, är det en bra idé att skissa din idé ut, för att få en känsla för proportioner och massorna i ansiktet som du kommer att gjutning. Prova att dra din karaktärs ansikte från olika vinklar, för att konkretisera 3D formen kommer du att arbeta med.
Att välja din kreativa riktning för en mask, den möjligheterna är oändliga. Allt från en rosa älva till en brandman kan göras skrämmande med god karaktärsdesign. Konsten att göra ett eget tecken för en mask kan vara svårt, men mycket givande. För att omvandla allt till en olycksbådande, läskigt eller grotesk karaktär, behöver man helt enkelt följa dessa riktlinjer, liksom sin kreativa riktning:
1. realism räknas! -Försök göra din mask så realistiskt sätt som möjligt först, sedan subtilt börja ändra funktioner, som att lägga till lite för mycket massa till näsan, eller gör ansiktet sag lite. Proportionerna är mycket viktigt - prova refererar till anatomiska teckningar av skallen, eller titta på enkel ritning guider för ansiktet och huvudet för referens. Det är mer skrämmande att se en snedvridning av verkligheten än att se något unrecognizably bisarra.
2. överdriva! -I de funktioner som du bestämmer dig för att fokusera på, överdriva! Gör ögonen ännu argare, eller munnen uppåtvända ännu mer i det onda flin. Vad är viktigt att komma ihåg är att du skall överdriva bara några drag, annars ditt ansikte börjar förlora definition, fokus och realism.
3. Asymmetri - du säkert har hört talas om teorin att mer symmetrisk ansikten är mer attraktiva. Tja, stämmer inversen också. Asymmetriska ansikten tenderar att vara mer ointressant, eller, i vårt fall - skrämmande. Detta betyder inte att du helt ska härja den vänstra halvan eller din skulptur eller ha ett halvt leende och den andra rynkar pannan. Asymmetri kan vara införda mer subtilt, med ett ärr eller två, eller knappt deformerade funktioner på platser. Allt naturligtvis beror detta på din creative riktning.
4. ögon!- den mest uttrycksfulla delen av kroppen är ansiktet, och den mest uttrycksfulla delen av ansiktet är ögonen. Hur du formar ögon (faktiskt, muskler och fett runt ögonen, inklusive panna, eye brow, ögonlock, ögonfransar (om du har dem) övre kinder, öga-uttag, etc.) bestämmer den totala scariness av ansiktet. Oavsett hur onda eller olycksbådande en mun, näsa, öron, panna eller något annat utseende, om dina ögon är döda, din mask ser döda, och jämväl så kommer din kostym.
Nu, när skulptera, och skulptera med plastilin specifikt, finns det några riktlinjer bör du följa som avsevärt kommer att förbättra dina resultat i din slutprodukt - regler som jag har lärt mig den hårda vägen genom åren:
1. massa, massa, massa! - när du startar att sammanställa ditt ansikte, först ta friska portioner av plastilin och börja tillämpa dem på din bas massa där stora formerna av ansiktet kommer att vara. Detta innebär - näsa, panna, haka, käkbenet, runt munnen. Det är viktigt i detta skede som du sätter mer massa på än du tror du behöver. Du hittar att annars, får du en mycket platt ansikte, som saknar fyllighet och realism. Lägg din hand på ditt eget ansikte just nu och du börjar inse hur mycket djup det faktiskt är att vad de flesta människor tenderar att visualisera som en plan yta.
2. karaktär-även i ett tidigt skede, bör du börja trycka formerna i ansiktet till där de är i din skisser eller referenser. För ex: I Joker Thug maskera halsbit, eller fett på käkbenet, sag pronouncedly, så i detta skede är det en bra idé att lägga massa på detta område. Om vad du kommer att ha är en grov uppskattning av ansiktsdrag, bör du börja se karaktären kommer igenom. Om du inte, innebär det att du måste överdriva din funktioner mer.
3. raffinering - när du har fått alla dina stora massorna på rätt plats, det är dags att börja förfina dem, och att göra dem till subtilt uttrycksfulla funktioner i ditt ansikte. Hur du väljer att göra dina uppgifter är helt upp till dig - i Ogre masken, Aurimasmb överdrivna huden rynkig veck som bildas när ett ansiktsuttryck är gjort, och länge raffinering formen på dessa veck. Det är viktigt att notera att vid tillämpningen av gips på din mögel, kommer du tenderar att förlora någon definition, så du bör överdriva funktioner något, för att kompensera.
När du har förfinat och slätade din slutliga plastilin mögel, du kommer att få våt och vild, med gips i paris!