SOS Daemon med röstigenkänning! (4 / 5 steg)
Steg 4:
Med hjälp av panelen egenskaper och verktygslådan kan vi göra formen som vi gillar det, och vi bara sätta en knapp som gör det möjligt för övervakning och några etiketter vägleda användaren för att styra programmet.
För att möjliggöra kommunikation PC-Arduino måste vi dra & släppa från verktygslådan, en serialPort-objektet och ange rätt port från dess egenskaper.
Vi måste också lägga till instruktionen för taligenkänning vårt projekt:
Projekt > Lägg till referens. Lägga till där "System.Speech".
Slutar med UI design, är det dags att få saker och ting fungerar!
Dubbelklicka på knappen vi gjorde och sätta följande kod vid:
privata void button1_Click (objekt avsändare, EventArgs e)
{
REC = nya SpeechRecognitionEngine();
Rec. SetInputToDefaultAudioDevice();
Ange den exakta ord att motorn kommer att försöka känna igen.
Val val = nya val ("hjälp", "Avbryt");
Skapa och ladda en grammatik med hjälp av alternativen ovan.
GrammarBuilder grBuilder = ny GrammarBuilder(choices);
Grammatik grammatik = nya Grammar(grBuilder);
Rec. LoadGrammar(grammar);
Skapa händelsehanteraren
om (Knapp1. Text == "Inaktivera")
{
Knapp1. Text = "Aktivera";
Label5. Text = "Oskyddad";
}
annat
{
Rec. SpeechRecognized += newEventHandler < SpeechRecognizedEventArgs > (rec_SpeechRecognized);
Rec. RecognizeAsync(RecognizeMode.Multiple);
Knapp1. Text = "Stäng";
Label5. Text = "Säkrade";
}
void rec_SpeechRecognized (objekt avsändare, SpeechRecognizedEventArgs e)
{
foreach (RecognizedWordUnit ord i e.Result.Words)
{
Switch (word. Text)
{
fallet "hjälp":
om (Knapp1. Text == "Inaktivera")
{
Label6. Text = "hjälp";
USB. Write("1");
}
bryta;
fallet "abortera":
om (Knapp1. Text == "Inaktivera")
{
Label6. Text = "Avbryt";
USB. Write("0");
}
bryta;
standard:
USB. Write("1");
bryta;
}
}
}