Sphox: rutan Google Sphere (6 / 6 steg)
Steg 6: resultat
Jag valde 4 platser med olika objekt avstånd/intervall, eftersom det är en viktig faktor som avgör hur omfattande felet kommer att vara. Följande jämför photosphere genereras med min Google sfär låda och fri hand transaktioner med i liknande löptid (vilket var snabb). Jag valde också dessa plats för dess tegel och kakel, som du kan berätta om saker verkligen matchup.
Utomhus (stort torg nära vetenskapsmuseet HK):
Blandade utrymme:
Utomhus (liten park):
Indoor:
Som du kanske håller, resultaten är inline med våra teoretiska prognos, lågt antal visuella artefakt/fel är liknande mellan 2 metoder liknar i stora utomhus scen. Som objektet avstånd/intervall minskningen öka antalet fel i båda metoderna. Photosphere gjorts fria händer i liten park och blandade utrymme, har dock märkbar trafik koner/träd och kolumn mismatch på 5 m räckvidd. För inomhus skott är taket och golvet kraftigt felplacerad på fri hand bilden. Medan photosphere tagna med våra egna rig utföra mycket bättre i små intervall. De är inte perfekt, på grund av den korta skytte tid jag tillbringade. Jag tog tidsbegränsning mycket allvarligt, eftersom detta test handlar om kvalitet med effektivitet!
Jag hoppas ni kan visa bilder på google + som det gör området anser ännu bättre på Android. Du kan rotera telefonen runt att interagera med fotosfären som om du har öppnat ett fönster till utrymmet jag var skytte!
Jag skulle säga detta test av konceptet är en framgång, skulle du? berätta vad du tycker! och dela en bild om du gjorde en! Också låta mig veta i kommentar session om ni vill använda denna prototyp till 3D tryckta delar? Tack så mycket för att läsa min instructable! Om du gillar mitt arbete, vänligen ge mig en fav och en omröstning!
Tills nästa gång, glad instructabling!