SquawkBox - en algoritmisk beat box med en leksak diktafon (6 / 12 steg)
Steg 6: Upphakning av Arduino
Först, jag var tvungen att besluta om sambandet mellan SquawkBox kontroller och Arduino I/O pins. Jag slutade med följande karta:
Analoga ingångar:
A0: oanvända (användbart som ett slumpmässigt nummer utsäde)
A1: Tempo inställning
A2: Spela in väljer du
A3: Mönster urval, kanal 1
A4: Mönster urval, kanal 2
A5: Mönster urval, kanal 3
A6: Mönster urval, channel 4
Digital i/o:
D2: Extern klocka input
D3: "Rock-it"-läget input
D4: "Ghost" läget input
D5: Voice record utgång, kanal 1
D6: Voice record utgång, kanal 2
D7: Voice record utgång, kanal 3
D8: Voice record utgång, channel 4
D9: Röstuppspelning utgång, kanal 1
D10: Röstuppspelning utgång, kanal 2
D11: Röstuppspelning utgång, kanal 3
D12: Röstuppspelning utgång, channel 4
D13: Tempo-LED display output
Alla dessa är söt rak-vidarebefordra uppkopplingar med undantag för den inspelningsläge Ingångsval (på analog ingång 2), som kommer att diskuteras i nästa steg. Annat än att kunde jag använda standard stabil input uppställningar som finns på webbplatsen arduino.cc för ins, diod skydd för klocka in- och strömbegränsande motstånd på tempot LED. Röst inspelning och avspelning resultat skulle gå till ett annat chip, så jag väntade på de för tillfället.
Jag monterade kastruller och växlar till en panel och fast dem till standard edge anslutningar på protoboard, sedan sprang ledningar från edge anslutningar till faktiska stiften, infoga motstånd och diod som behövs. När allt var kabelansluten, skapade jag ett grundläggande testprogram (finns här ) för att visa inställningarna som produceras av de olika ingångarna.
När var alla arbetande, fortsatte jag att sätta i växlingen marker. Men innan vi kommer till det, jag kommer att förklara hur jag satt upp fyra inspelning växlar till en enda analog ingång - i nästa steg!