Steampunk ESP8266 Internet ansluten klockan med hjälp av Arduino IDE (5 / 9 steg)
Steg 5: Programmering ESP8266 blinka
För att programmera ESP8266, måste enheten placeras i programmet (Bootloader) läge.
Att sätta olika ESP8266 styrelser i program-läge:
Generic Modules - håll GPIO0 pin låg. Marken och släppa Återställ PIN-koden. Släpp sedan GPO0 pin.
Adafruit Huzzah - håll knappen GPIO0 ned och tryck på och släpp återställningsknappen. Släpp sedan knappen GPIO0.
Sparkfun sak - (någon med en? Jag kunde inte hitta information om hur man sätter det i bootloader-läge)
När ESP8266 är i bootloader läge, öppna Arduino IDE.
Välj filen -> exempel -> esp8266 -> Blink
På Arduino IDE-gränssnittet, Välj Filen ladda upp (CTRL - U) eller Högerpil längst upp i fönstret.
Efter mycket blinkande lampor och sådant, borde Arduino IDE säga "Gjort upp". Om inte kan du behöva jaga frågan - men de 2 mest sannolikt situationerna är att ESP8266 inte var i bootloader sätt eller att COM-porten (Under verktygsmenyn) inte var korrekt för enheten.
De flesta ESP styrelser har en LED och det bör nu blinkar på en en sekund på, två sekunder av kadens.
Grattis!
Till den elektronik bygget...