TF2 Rocket Launcher (3 / 11 steg)
Steg 3: Vrida skum
Tänk på att du aldrig kan göra detta perfekt runda; Det finns för mycket av en skillnad mellan limfog och skum. Om du har en CNC-maskin som kan fungera, men om du vända för hand bara gå långsamt och inte driva saker för fort. Om du gör ska du sluta studsade limma kanterna, korrigera och skära djupare i en del av skummet. Limmade kanterna också fånga verktyg enkelt så du inte kan använda en mejsel ordentligt. I stället går alltid vinkelrätt till pjäs eller i en nedåtriktad vinkel. Detta är egentligen inte det korrekta sättet att använda en svarv, men skummet är mjuk nog att det fungerar ändå.
När det började, titta på kanten av lappa och leta efter spökbilder (ett område i utkanten som ser transparent). Detta hjälper dig att identifiera delar som inte är runda ännu och komma från en Åttahörning till en cirkel. Kom bara ihåg att du kommer inte att eliminera alla spökbilder (ungefär 1/16" tum är normalt) på grund av limma sömmarna.
Att markera linjer håll ett måttband upp till pjäsen och Använd en skruvmejsel för att sätta en liten skåra i pjäsen. En markör ska fungera också.
När du gör raka kanter gillar jag stålborste eftersom du kan slå det i sidled