TikiHead Mod för Vapor kung Digital (2 / 4 steg)
Steg 2: maskor
Den bifogade .blend filen har en modell av inälvorna och värmeelement som du nu behöver för att använda som referens i byggnaden av den ram som kommer att konkretisera det en gång vi har modelleras det. Detta är inte en handledning om blender, det är en tutorial på att ta en idé att göra genom att använda en 3d-modellering av programvara att konstruera förhållandet 1:1 för den idén i cyberrymden då med möjligheten att använda programmet Autodesk 123Dgöra direkt i konjunktur med en ShopBot CNC-maskin producerar en slutprodukt som du kan använda för precis vad som helst du kan tänka dig , men tyvärr kommer jag inte att använda Autodesk 123D göra och ShopBot CNC-maskin, på grund av modell kapacitet frågor och bristen på det.
Det första som måste göras är att ha en 3d-modellering program, jag gillar blender det är därför jag använder det, för instruktioner om hur man använder det jag föreslå starkt ska dessa två webbplatser blenderguru.com och blendercookie.com för att få en bättre förståelse i använda 3d modellering programvara.
Nästa sak att göra är att ladda upp min fil med bas mesh och göra en form runt om det av sorterar, något som gör att inte bara för värmeelement och slangen att komma ut i rutan, men också för avläsning, urtavla och powerport. Jag skulle föreslå skissa upp en grov skiss av vad som kommer att tänka och arbeta därifrån. Detta kan antingen göras med funktionen fett penna i mixer eller med importera skissar gjort för hand och importerar dem genom photoshop eller liknande.
Det skulle böra dig att ha en allmän uppfattning om vad du vill att ditt sista projekt att se ut innan du börjar så att du kan agera därefter.
Vad jag vill göra är att använda den skulptera har det blender har och mejsla bort på ett block som om det vore marmor. Långsamt att föra ut kurvorna och funktioner av formen som mynnar ut i ett allt mer genomarbetade och intrikat sätt och låta talar formerna för sig själva. Men saker inte alltid vända som du förväntar dig, så på grund av tid och smart tänkande från min sida jag beslutat att lägga upp en prefabricerade modell helt enkelt heter "skallen"och fixerat det med ett stativ som jag gjorde.
Skallen är mycket bra gjort, kanske till bra gjort för det ändamål som vi behöver det för. Vad jag vill föreslå är att ta bort alla texturer, ljus och allt annat som inte är nödvändiga för vårt huvudmål. Måste du se till att din mesh är en solid bit, jag upptäckte detta den hårda vägen. Mixern har en tjusig verktyg som låter dig kontrollera detta, först se till att inga brytpunkter väljs av dubbel avlyssning, tryck på ctrl + alt + Skift + M. Detta kommer att belysa områden som måste korrigeras för .stl-filen ska fungera korrekt. Den bifogade blender filen fastställas alla.
Jag stötte lite problem när jag upptäckte att hålen som jag lagt för att hålla inälvsprodukter av spridare där inte lagts till skivning processen i Autocad, detta är ett mindre problem när det gäller kartong men jag känner att det kan vara något av ett bekymmer när man arbetar med andra projekt. Men det är ett gratis webbaserat program och jag tycker att själva programmet inte kommer att ha detta som ett problem.
Och fina med att skapa praktiskt taget är att om du röra upp längs vägen du kan alltid gå tillbaka till en spara peka. Och att skapa nya produkter som är unika bara för du är den livsstil vi oss mot. Framtiden kommer att alla vara hantverkare i sina hem att göra nya verktyg och produkter kontinuerligt driver utvecklingen framåt med en expediential hastighet, skriva ut allt de behöver, känner jag att jag även inte kan avsluta mitt huvud runt hur stort detta faktiskt är. Jag vet att det kommer att stoppa slöseriet med naturresurser genom att bli av behovet av shipping produkter tusentals miles när du kan bara göra materialet för skrivare lokalt och bara sälja idéer, jag föreslå någon komma med en hampa skrivare.