Touch känsliga ljud skrivbord brickor - Arduino (6 / 8 steg)
Steg 6: Fästa mikrofonen
Du behöver:
- 3 * röst inspelning moduler
- 12 * kvinna-man bygelstift
- 6 * hane-hane bygelstift
- Liten platt rubriken skruvmejsel
Nu när vi har högtalaren kan vi ta bort LED block, de användes som en preliminär testning steg och längre behövs inte.
Fästa inspelning modulerna:
- Bifoga 2 hane-hane bygelstift till kopplingsplinten på modulen mikrofon
- Anslut den andra änden av dessa pins till högtalaren på en skärbräda
- Bifoga kvinna-man bygelstift till GND, PLAYE, REC och VCC
- Bifoga den Arduino 5V och jord till bakbord på motsatt sida till touch känsliga block.
- Bifoga GND och VCC från modulen inspelning till marken och 5V.
- Bifoga PLAYE pin till pin 10 på Arduino (detta kan antingen göras direkt eller via bakbord)
Upprepa för de andra 2 inspelning-moduler som använder pin 12 och 11.
Varje mikrofon moduler har två växlar på dem, en för upprepning och en för FT. se till dem båda är bytt mot mikrofonen (som visas i bilden).
Mer om modulerna röst inspelning kan hittas här.
Just nu, för att spela in ett meddelande på mikrofon moduler, håll ned inspelningsknappen och säga ditt meddelande. Upprepa för varje mikrofon modul.
När du pekar på varje bricka, bör du nu höra ett annat budskap.
#include < CapacitiveSensor.h >
CapacitiveSensor sensor1 = CapacitiveSensor(7,6);
CapacitiveSensor sensor2 = CapacitiveSensor(7,5);
CapacitiveSensor sensor3 = CapacitiveSensor(7,4);
int play1 = 12;
int play2 = 11;
int play3 = 10;
int groundHigh = 300;
void setup()
{
pinMode (play1, produktionen);
pinMode (play2, produktionen);
pinMode (play3, produktionen);
}
void loop()
{
långa total1 = sensor1.capacitiveSensorRaw(3);
lång total2 = sensor2.capacitiveSensorRaw(3);
lång total3 = sensor3.capacitiveSensorRaw(3);
IF(total1 > groundHigh) {
playMessage(play1);
}
annat if(total2 > groundHigh) {
playMessage(play2);
} annat if(total3 > groundHigh) {
playMessage(play3);
}
}
void playMessage (int spela) {
digitalWrite (spela, 1);
digitalWrite (spela, 0);
}