Touchscreen controller för din lampa (2 / 3 steg)
Steg 2: Språk för att prata med detta chip
Jag använde Keil och C för kodning i detta MCS51 familj,
Jag kommer inte berätta om hur du använder C naturligtvis, eftersom jag vill slå på lampan...
hehehe...
Jag kan inte sätta alla koder här, eftersom det är några bibliotek inuti... mycket lång...
Så ger jag bara en del av det...
För att Visa knappen på pekskärmen, är här koden:
void button2_0_Handler() /Bulb ON
{
göra saker som är associerade med button2
clear_screen();
screenID = 1;
bulb_ctrl = 0;
Dragsko (80,20, "Ljus STATUS", gul, blå, NORMAL);
Dragsko (80,50, "", svart, svart, NORMAL);
Dragsko (80,65, "ljus på", grön, svart, NORMAL);
Dragsko (80,80, "", svart, svart, NORMAL);
Dragsko (80,110,"", röd, blå, NORMAL);
Dragsko (80,125,"tända av", röd, blå, NORMAL);
Dragsko (80,140,"", röd, blå, NORMAL);
Dragsko (80,170,"", svart, svart, NORMAL);
Dragsko (80,185,"", svart, svart, NORMAL);
Dragsko (80,200,"", svart, svart, NORMAL);
}
void drawscreen0()
{
Göra skärmen 0 utskrift uppfriskande här
clear_screen();
screenID = 0;
Dragsko (80,20, "Ljus STATUS", vit, röd, NORMAL);
Dragsko (80,50, "", svart, svart, NORMAL);
Dragsko (80,65, "LIGHT OFF", grön, svart, NORMAL);
Dragsko (80,80, "", svart, svart, NORMAL);
Dragsko (80,110,"", vit, röd, NORMAL);
Dragsko (80,125,"ljus på", vit, röd, NORMAL);
Dragsko (80,140,"", vit, röd, NORMAL);
}