Tribble kalkylator (3 / 6 steg)
Steg 3: Krets prototyp
Kopiera koden i denna pastebin och klistra in den Arduino programvaran:
http://pastebin.com/iVrpuhkm
Ladda upp den till officiell Arduino.
Ställ in banan i bilden.
Motståndet är bara det att se till att knappen stannar på marken. En öppen stift kommer att läsa en hel massa konstiga spänningar från laddning flyter runt och bygga upp runt den.
Om du trycker på knappen mellan 1 och 10 gånger (inclusive), bör talaren spinna samma antal gånger. Du in bara den första siffran i det första numret (10 pressar för 0). Du kan upprepa detta upp till 9 gånger för 9 siffror, varefter det börjar gnisslande på dig. Även på knappen och skärbräda gillar inte varandra i min erfarenhet och kontakter är inte alltid fast. Om det blir fortfarande vissa pressar men för många eller för få, det är nog anslutningen.
Om du håller knappen tills den avger en låg purr, gå du vidare till nästa faktor. Ange siffrorna på samma sätt.
Om du håller knappen tills det spinner igen, ska det spinna ut produkten av de två siffror som du angett som en uppsättning spinner för varje siffra följt av en paus. Yay, det fungerar! Det finns för närvarande inget skydd mot fel dataspill. Du får väl ta itu med det faktum att om produkten är över 4,294,967,295, du får lite ostadig siffror.
Om den gör ett högfrekvent pip, är det en felkod. Du tryckt antingen på knappen mer än 10 gånger, försökte komma in för många siffror, eller du försökt att föröka sig utan att ange ett tal.
Om du läst, "Yay, det fungerar!" och sade, "Nej, det är inte", är detta sorgliga. Prova att återställa Arduino. Kontrollera att knappen är faktiskt i styrelsen, som det ibland blir sköt. Kontrollera att knappen är i rätt riktning. Benen bör vara stickning av toppen och botten i stället för sida till sida.