USB-Biofeedback Game Controller (12 / 15 steg)
Steg 12: Ladda upp visualisering skiss till din Arduino
Genom denna punkt, bör din USB-Biofeedback Game Controller helt monterade och ansluten. Innan vi går vidare, måste vi du testa din muskel sensorer för att kontrollera att allt är installationen korrekt.
För att testa din installation, kommer vi att använda samma visualisering programvara som vi använde i vår muskel sensor demo video. Om du inte redan, Hämta och installera både Arduino och bearbetning .
Nästa, Hämta BarGraph exempelkod på vårt GitHub förråd. Öppna den Arduino skissen och ladda upp den till din UNO. Om du är ny till Arduino, kolla in informationen på Arduinos webbplats som hjälper dig på detta steg. En gång upp, koppla in väggen adapter till fat jack att driva upp din muskel sensorer.
Öppna den bearbetning skissen och slå den springa knappen i övre vänstra. Ett annat fönster dyker upp med 6 färgade fält på den. Flex din högra underarm, vänster underarm, högra bicep, och vänster bicep och titta på barer flyttar därmed. Om även i vila, din sensorer värdet är lägre eller över 150 sedan justera vinst på din sensor med en skruvmejsel och vrida poteniometer på motsvarande sensorn så att de är runt 150 i vila.
Som du flex varje muskel, barer bör gå förbi den 300 mark. Detta är viktigt eftersom programvaran att följa använder 300 märket för att utlösa en "knapptryckning". Du kan justera vinst på din sensor och denna tröskelnivå i koden för att finjustera din önskad knapp tryck på känslighet.
När allt verkar vara i funktionsdugligt skick, stänga ute bearbetning och du är redo att hacka din Arduino in ett tangentbord.