Utveckling av mobila App till kontroll lampor av två rum (1 / 3 steg)
Steg 1: Lägga till en annan LED och ladda upp nya Arduino skiss
Lägga till en annan LED i våra tidigare krets, rakt fram är det (se fritzing krets bifogas detta steg).
Nästa, ladda upp en ny skiss till Arduino.
/*
Arduino vända LED på/av med seriell-kommandon
Skapad 1 maj 2015
Hammad Tariq, inkubator (Pakistan)
Det är en enkel skiss som väntar på ett tecken på följetong
och vid en önskvärd karaktär, visar det en LED på/av.
Möjliga strängvärden:
en (för att aktivera LED)
b (tor inaktivera LED.)
*/
char skräp;
String inputString = "";
void setup() / / kör en gång, när skissen startar
{
Serial.BEGIN(9600); Ange baudvärde 9600, bör samma bildskärmens följetong
pinMode (13, OUTPUT);
}
void loop()
{
IF(Serial.available()) {
While(Serial.available())
{
char inChar = (char)Serial.read(); läsa indata
inputString += inChar; göra en teckensträng i antågande följetong
}
Serial.println(inputString);
medan (Serial.available() > 0)
{skräp = Serial.read();} Rensa seriell bufferten
om (inputString == "a") {//in fall av "a" Aktivera LED
digitalWrite 12, hög.
} else om (inputString == "b") {//incase av "b" inaktivera LED
digitalWrite 12, låg.
} else om (inputString == "c") {/ / vid "c", slå lysdioden på
digitalWrite (11, hög).
} else om (inputString == "d") {/ / för hade ", inaktivera LED
digitalWrite (11, låg).
}
inputString = "";
}
}
Allt gjort! Låt oss, låt oss gå till vår app.