Virtual touch screen spel som använder Zybo (4 / 4 steg)
Steg 4: Finger upptäckt
Med webbkameran vi spåra flera objekt och beräkna deras koordinater på skärmen. Denna del är inte klar ännu. Vad vi gjort på denna punkt spårning av denna enkla blå objekt. Vi kan också upptäcka och följa fingrar, men du behöver ändra bool variabel calibrationMode på sann (linje 136). Sedan, när programmet är byggt och avrättades, visas fönstret reglaget, och först måste du ändra lägsta och högsta värdena för nyans för att välja de färger du vill upptäcka. Identifierade objektet visas vitt på skärmen. Efter det, kan med den du minska bullret med lägsta och högsta värden för MÄTTNAD och värdet (bild 1).
Om calibrationMode sätts till false, kommer den upptäcka blå objekt (bild 2).
Filen finger.zip innehåller källkoden.
Detta är fortfarande i arbete så det finns fortfarande buggar!
Projektet video: