Använd "Kraft" för att köra en kontrollerad enhet med en DIY 3D kondensator!
och här:
http://blog.makezine.com/2012/08/10/build-a-Touchless-3D-Tracking-Interface-with-Everyday-Materials/
Registeransvarige består av en kartong stöd, 3 "plattor" aluminiumfolie, skärmad kabel, motstånd, en arduino och en dator med en laddare och lämplig programvara.
Genom att sätta din knytnäve i utrymmet mellan plattorna, du skapar en kondensator mellan din knytnäve och plattor, med plattorna vid vissa spänning och kroppen på marken (oroa dig inte - det är säkert!)
Genom att ändra avståndet mellan din knytnäve och plattorna, ändrar du kapacitansen. Arduinoen kan mäta detta genom jordning pläterar, sedan låta dem ladda från en konstant 5V källa, och mäta hur lång tid det tar för att ladda till ett visst tröskelvärde. Denna gång bestäms av RC konstanten (motsvarande motstånd av kretsen gånger kapacitansen), och eftersom motståndet är konstant, det är ett mått på kapacitansen.
Arduinoen kan mäta förändringarna i denna laddningstid i förhållande till en första kalibreringen och genom bearbetning koden, det figurerar ut platsen för din hand.
En snabb översikt över stegen:
1. bygga kartong stödstruktur avbildas med 3 (icke-berörande) bitar aluminiumfolie
2. konstruera den krets som vi kommer att diskutera senare med skyddad tråd, alligator clip huvuden och motstånd.
3. Anslut kretsen i Arduino (ladda ner bearbetning 1,5 om du inte redan har det) och kör koden finns här: https://github.com/Make-Magazine/3DInterface
4. kör bearbetning skissen och se till att kondensatorn kan känna av platsen för din hand som visas i filmerna från de guider vi länkade ovan
5. ändra koden i bearbetning skissen så att det skickar information om placeringen av din hand till Arduino genom den seriella porten
6. ändra Arduino koden för att använda den informationen för att köra en anordning för att förstora! Du kommer behöva ta isär enheten och tråd några ingångar från Arduino i dess kretsar. Vi valde att köra gasen i en avlägsen kontrollerade helikopter, varierande rotor hastigheter (och således den höjd som helikoptern flyger på) beroende på din hand position.
Detta projekt kan fortfarande använda några förbättringar och kul tillägg! Detta ska vi försöka beskriva några av de stora problem vi stött på under skapandet av projektet, hur vi debuggade dem och lyckats fixa dem (eller inte.)