Computational Millennium - utvecklingen av en Drömfångare lykta
Jag började jobba med forskargruppen vid Autodesk med Dreamcatcher ca 2 år sedan.
Då var jag med det för att utforma rymdfarkoster.
Sedan dess har jag lärt mig att älska den här mjukvaran redskap eftersom det tillåter mig att utforska tusentals mönster och alternativ som jag hade aldrig kunnat föreställa sig på grund av tidsbrist.
Det har också en feedbackloop, jag kan inte FN-se en design, jag är inspirerad av många av de mönster som dyker uppstår på vägen iteration.
Sökvägen är mycket lik titta tiden zooma genom. 1000 år per 24 timmar. Det enda jag verkligen har förstått det är 1000 år gamla är redwood träden i Kalifornien, stora bassängen i synnerhet. Det finns ett träd som markerar på ringar tidpunkten för händelserna i historien. Det är mycket förödmjukande att vandra bland dessa träd.
Dreamcatcher lösningar som träd är en produkt av miljön och den laddar och begränsningar som tillämpas under dess livstid. En liten förändring och trädet kan vara helt olika.