123D make inspirerade akryl lampa Mashup (4 / 6 steg)
Steg 4: Importera din modell och skiva det!
Från den vänstra sidan av fönstret under "modell", klicka på knappen Importera.
Navigera till den modell som du har skapat för projektet och klicka på öppna.
När din modell visas, håll ned höger musknapp och med hjälp av musen, rotera modellen i den bästa positionen att visa det för din specifika modell - jag gillar min nästan rakt på, men tippade ner något. Detta tillåter mig att se hur både framsidan och toppen av lampan ser ut som jag ändra "slice" inställningar.
Välj den teknik du planerat att använda baserat på din tidigare experiment och planering (för de som följer med min modell, välj "radial skivor") under avsnittet byggteknik
Dina skivor inte kör i samma plan som du förväntat dig, hoppa ned till avsnittet SLICE riktning och klicka på knappen, detta kommer ge dig med två kontroll markörer (en prick och en triangel) som du kan använda för att anpassa din z och x-axeln riktningar. Klicka och håll på dot eller triangel och flytta musen för att dra dina skivor i önskad plan.
Innan du spelar med andra kontroller, gå till FABRIKS inställningar och klicka på knappen sprocket, detta gör att du kan ange vilken tjocklek på material modellen kommer att byggas från. Det är viktigt för att göra detta tidigt på som direkt avser antalet delar 123D MAKE kommer att skapa för att fylla ett område - kom ihåg, du kan fylla en tum utrymme med antingen två halv-tums bitar, eller med fyra kvartal tums bitar. Om du inte specifikt på framsidan, kommer du att få resultat som du inte kanske har tänkt... vilket inte alltid är en dålig sak.
När dina delar orienteras korrekt, du kan spela med kontrollerna i avsnittet SLICE DISTRIBUTION - det är där det blir intressant. 123d make kommer att bygga en modell av din form som är i grunden en ram av "material" och "open spaces" om du någonsin tagit en konst klass, du kommer förmodligen ihåg förhållandet mellan material och inget material är det som gör saker intressant. Leka med denna relation genom att justera siffrorna i avsnittet SLICE DISTRIBUTION. Eftersom detta är en lampskärm, tänkte ge hur mycket filtrerade ljus du vill kontra hur mycket direkt. När du spelar med dessa nummer kommer du att märka att 123D MAKE automatiskt uppdaterar och bygger "cut" listan över delar som kommer att behöva skapa din modell på höger sida av skärmen. Om du är skärande föremål för hand, hålla ett öga på vad du skapar för att undvika överväldigande handen skärande - om du skickar ditt arbete - hålla ett öga på det så du håller dig inom budget.
Om medan du kör genom inställningar du stöter på en grupp av inställningar du gillar, men du är inte säker på att det är "den" - skärmen sköt den, eller spara filen under ett annat namn. Du kommer utan tvekan över ett antal modeller du på väg till din sista fråga; spara dem som de visas.
När du landar på din slutgiltiga design, finns två mer saker vi behöver för att ta hand om. Först är skalning denna modell till dess verkliga storlek (som betyder - hur stora vill du ha denna sak att faktiskt vara?) du kanske undrar varför vi inte börja med detta steg - två orsaker, första modellen Detaljer förblir proportionella så det ingen spelar roll vilken storlek det är när du utformar och andra, det ger dig tid att tänka på hur du faktiskt kommer att använda denna skugga. En av de mest uppenbara sätten är att swag det, så det är oberoende av storlekssortering problem, men, du kanske vill gå till Ikea, Frälsningsarmén, eller gräva igenom din källare att se om det finns något i en gammal lamphus som kan fungera för detta projekt. När du hittar det, kan du skala detta projekt att matcha. Använder du om du vill skala, hittar du under avsnittet OBJEKTSTORLEK i rutan vänster kontroll. Varför inte vi hitta lamphus innan vi började projektet du frågar? Sluta att vara så organiserade - vara en konstnär, live på kanten lite ;) Du kan låta din inre ingenjör när det är dags att tråd det här
Slutligen, 123D MAKE har ingen aning vad du kommer att använda din fantastiska modell för, så det inte vet påminna er om att på denna punkt finns det inget utrymme för en glödlampa eller det tomma utrymmet runt glödlampan behövs för att hålla den från smältande din modell. Men det är glada att hjälpa dig att skapa det utrymmet. Innan du försöker, rotera din modell (håll ner höger musknapp och rulla musen runt) så att den är placerad på ett sätt som gör att du kan slå upp genom modellen om det vore en lampskärm. Från Kontrollpanelen till vänster, välj sedan knappen Ändra FORM. Längst ner på skärmen, Välj fliken IHÅLIGA med hjälp av reglagen, skjut registeransvarige tills ihåliga hålrummet skapas når storleken nödvändigt. Hur stort är det? Tja, beror på många saker. Mitt bästa tips är att du öppnar det så bred som möjligt och Använd en låg wattage lampa för att minska värme. Jag är en konstnär inte en ingenjör som med allt här, använda din bästa omdöme eller be en vän vem vet vad de gör.
Om du såg min andra Instructable "Cool automater/Faux Steampunk inspirerade CD-fodral" du förmodligen vet jag typ av njuta av de små överraskningarna i dessa projekt - som när dina delar anländer från saxen och slutligen får du sätta ihop det och se vad du har skapat. Tja, är en av de intressanta små överraskningarna här att du faktiskt kan se din modell återges i någon av tre material - ger dig en känsla av vad det kommer att se ut när den är faktiskt klar. Du modell hånad upp i kartong, plywood eller akryl klicka församlingen steg knappen längst ned till vänster, en gång fönstret öppnas, Välj din material val genom att klicka på knappen längst ner till vänster i fönstret. TA-DA, titta på det, du är en midcentury moderna designer.
Medan du har fönstret församlingen steg öppna, spela med skjutreglaget längst ner och titta på din modell monterar och demonterar sig en bit i taget. Mycket cool.