3D Audio Graphing (MATLAB) (3 / 5 steg)
Steg 3: Konfigurera koden för din enhet
Det finns några platser du kommer att behöva manipulera koden att fungera bäst på enheten.
Det första du kommer att behöva ändra är segment märkt "recordblocking(recObj,3)" där 3 sekunder som ljudet ska registreras för. Du kan ändra detta värde men försöka hålla det som ett heltal. Tänk på att om du ändrar det här värdet igen, du kommer att behöva upprepa nästa del av detta steg.
Nästa del ändra är segmentet "jag = i + 185;'. Värdet av 185 kommer att behöva ändras beroende på hastigheten på din enhet. Processen för att fastställa det korrekta värdet för detta är följande:
-Kör programmet i en tyst scenario och klappa högt mitt i ljudklippet. Detta skapar en skarp data lutning som bör vara väl synlig på grafen.
-Om grafen visar ändringen innan ljud hörs genom uppspelning, minska antalet. Om diagrammet är försenat Visa data förändring, öka värdet. Du kan finjustera detta som mycket som du vill få en mer exakt program men du måste hålla värdet som ett heltal. Om du vill att skärmen att vara långsam så att du kan undersöka variationen i diagrammet kan du ta bort raden "play(recObj);" och ändra "i" värdet till 1.