3D Audio Graphing (MATLAB) (4 / 5 steg)
Steg 4: mer om koden
Detta är bara en kort förklaring av vad de olika aspekterna av koden gör och varför de är kodade på sätt som de är.
När ljuddata lagras, "dubbel" värden visas som både positiva och negativa, så för att stoppa figuren från vända upp och ner om och om igen använder vi absoluta värdet funktion * abs(myRecording(i)); så att det absoluta värdet av dubbla värdet i index "i" för dubbel array "myRecording" är alltid positivt. Om du vill invertera grafen men hålla dessa egenskaper kan du multiplicera det absoluta värdet av indexvärdet med (-1).
I while är loop slinga räknaren "i" tänkt att manipuleras för att synkronisera programmet med din datorhastighet.
Raden "skuggning interp;" syftar på den fyllning typ av figuren dras och kan också ändras.
Raden 'färgkarta hsv;' är liknande men det handlar färg sekvensen används för att skapa figuren dras och kan lätt ändras.