3D-modellering en utskrivbar Shri Yantra hängande från en bild (Zbrush) (2 / 6 steg)
Steg 2: Använda Zbrush att pressa konsten
Titta på min steg för steg-video:
Video
1. börja med att välja plan 3D på verktygspaletten menyn till höger.
2. dra ut planet med markören och tryck på "T" på tangentbordet för att redigera (eller klicka på ikonen Redigera högst upp). ZBrush kommer inte att tillåta någon skulptera tills detta är gjort, som det bor i 2.5D läge innan det händer.
3. på toppen av din verktygspaletten, välj "Gör Polymesh 3D".
4. Bläddra till geometri och klicka på "Klyftan" 5 gånger.
5. Öppna Alpha-menyn i det övre vänstra hörnet och klicka på ikonen liten cirkel i hörnet. Detta kommer att docka menyn Alpha till din verktygspaletten och kommer att göra ditt liv lättare :)
6. Klicka på Importera och välj sedan konsten du förberett för detta projekt. Öppna filen.
7. du kommer att se ikonen för din konst visas på menyn Alpha. ZBrush läser svart som genomskinlig och vit som form. Ta en titt på ikonen och se till att svart och vitt är hur du vill ha den. Om inte, klicka på knappen Omvänd på längst ned till höger i menyn.
8. nu är du klar!
9. för att förvandla din bild till utsäde av din 3D-modell, ska du välja din maskering borste. Det enkla sättet att göra detta är genom att trycka på CNTRL. I det övre vänstra hörnet, kommer du se din pensel kommer att förvandlas till maskering penna. Under maskering pennan är ikonen ikonen Stroke. Det vill säga Freehand. Klicka där och välj DragRect. Då är under det ikonen för maskering alternativ. Välj din Alfa art. Ändra fokus övergången till -100 (toppmenyn något till höger) för att förhindra ludd.
10. se till att golvet är påslagen SKIFT + P, detta kommer att hjälpa att veta där din mitten punkten är. Börja med att trycka ner CNTRL + att klicka i mitten av planet och dra ut bilden. Kontrollera att den är mycket centrerad - detta kommer att påverka den skulptera senare. När du är klar, öppna paletten maskering på höger sida-menyn och välj skärpa Mask.
11. rulla upp till menyn Subtool och öppna fliken extrakt (den sista en). Du kan spela med tjockleken, men 0.02 är bra i detta fall. Kontrollera Tborders och dubbel är på. Klicka på EXTRACT-knappen. Låt din dator process i minuter. När det är gjort, kommer du se kanterna på din mask lossna lite. Flytta inte runt din konst, som förhandsgranskningen kommer att försvinna. Klicka på acceptera (under extrakt). Detta skapar ett nytt verktyg i subtool menyn och detta är en bas för ditt projekt. Du kan välja planet på subtool-menyn och klicka på ta borttagningsknappen nedan.
12. ta bort masken, genom att hålla CNTRL + klicka + dra bort din engagerar.
-Tryck på "9" till quicksave.
FÖLJANDE INSTRUKTION ÄR INTE I VIDEON:
Antar att du kunde projektet mask bilden av Shriyantra på plan, som centrerad som möjligt, är det troligtvis fortfarande inte perfekt. För att åtgärda detta, öppna fliken geometri i verktygspaletten och bläddra ner till ändra TOPOLOGIN. Öppna fliken och klicka på knappen som säger spegel och svetsa. Innan du klickar på, se till att X-axeln markeras, och Z och Y är skuggade. Här kommer att fixa med problem ner linjen när vi använder symmetri funktion med våra penseldrag.
Nästa, under geometri, klicka på ta bort lägre. Öppna fliken Dynamesh, ändra upplösningen till 528 och klicka Dynamesh. När denna process är klar, kan du dela din mesh igen. Bo 5 mil.