3D terräng-modellen i Edgewood Park, Kalifornien (2 / 5 steg)
Steg 2: Gör en 3d mesh
Jag använde NE skivspelaren på brett läge och en låg upplösningsinställning av 80 poäng per kvadrattum. Jag försökte de högre upplösning men de tog längre tid och fick för mycket av modell skiktning. Jag hoppades att sudda ut stegen min modell för att göra den nya terrängen slät.
Jag scannade två körs med den modell som roterats 90 grader så jag kunde få alla fyra kanter. Detta hade den oväntade bonusen för att fånga terrängen i bättre detalj. NE programvaran ihopsydda automatiskt skanningar. Jag använde sedan Linjeringsverktyget för att få två scan körningarna arrangera i rak linje. Jag placerade de justering poäng noggrant, men NE programvara kunde göra justeringen perfekt.
Jag använde NE Trim att ta bort lite artefakter som visade längs kanterna. Och, ännu viktigare, jag trimmade av små bitar av mesh som stack upp ur botten av modellen. Jag vet att botten bör vara helt platt, men NE skannern inte vet som.
Jag använde även NE programvaran för att minska mesh komplexitet; Detta gör att maskorna mer glesa så nästa verksamheten gå snabbare. NE programvaran kunde stänga hål och göra modell vatten tätt.
Jag slätade sedan modellen. Bidragit till att bli av med de flesta av integrerad höjd skiktning som modellen innehöll. Jag lekte med flera utjämning inställningar tills jag hittade en som slätade nog, men inte för mycket. Du kommer att behöva göra samma sak.
Slutligen etablerat den NE programvaran ett ursprung och läggning av modell som lägger den platta delen längst ner.
Skärmbilden är innan putsning och utjämning. Det är verkligen spännande att se modellen plötsligt visas i datorn som en maska.
Som det sista steget, exportera maskan till en. STL-fil på din thumbdrive.