3D tryckt kameran greppet: från idé till produkt (3 / 8 steg)
Steg 3: Bekanta med programvara
Jag använde två olika program för att göra denna kameran greppet. SketchUp se är där jag utformade 3D layout. Det är en mycket exakt program, gör att jag kan skapa exakta geometriska former med egna mätningar. Den används ofta för arkitekt- och program, men jag tycker det är ganska robust för 3D-modellering. En annan bonus: det är också gratis. Du hittar länken här.
Dock kommer vissa 3D utskrift hobbyister svär vid 123D Design, ett program som utvecklats av Autodesk. Det är också ett gratis 3D-modellering program, dess designprocess skiljer sig från Sketchup. SketchUp tillåter användaren att definiera och redigera individuella mått, medan 123D Design presenterar användaren med fördefinierade geometriska klossar (kuber, pyramider, etc.) och gör att användaren kan göra ändringar i dessa block. Därför kan 123D Design ofta komma över som lättare för nybörjare. Du kan hitta 123D Design här.
Personligen står jag av Sketchup, och särskilt för detta projekt var anpassade mätningar var avgörande.
Det andra programmet som jag använt är Meshmixer, från Autodesk. Meshmixer är en 3D skulptera program, men en av dess kärnfunktioner är dess verktyg att prep 3D-modeller för utskrift. Dessa verktyg innefattar möjligheten att generera tryckning stöd, analysera styrka, fylla i och urholkningen ut strukturer och mycket mer. Dess data överför länk är här.