3D tryckt kameran greppet: från idé till produkt (7 / 8 steg)
Steg 7: Exportera och slutbehandling för 3D utskrift!
När du är klar designa din kamera grepp, markera hela designen (Välj Verktyg) och gå till Arkiv → Exportera STL... Kontrollera att kryssrutan är markerad och välj alternativ millimeter och binärt. STL-fil visas i samma mapp där du sparade filen Sketchup.
Navigera till denna STL-fil, högerklicka, och välj Öppna med. Öppna filen som en programfil i Meshmixer. Använd höger musknapp att kretsa kring Visa och mellersta musknappen för att panorera. Du kommer att märka att det objekt som du öppnat i Meshmixer inte är centrerad. Klicka på Redigera → Anpassa → acceptera.
Vad Sketchup skapar är en yttre geometri. Om du hade zoomat in ditt objekt i Sketchup, märker du att din design var helt ihålig. Meshmixer gör att vi kan fixa det genom att göra Redigera → Göra Solid. För att öka upplösningen på objektet (eftersom Meshmixer kommer troligen verkar pixelate din modell), ändra både din fasta noggrannhet att 216 och Mesh täthet till 216. Dessa värden fungerat bra för mig. Klicka på uppdatera och sedan acceptera. Du är nu redo att exportera din modell för utskrift! Klicka på Export, Välj en spara plats, och se till att spara filen har STL binärformat (inte ASCII).
Som universitetsstudent har jag tillgång till skolans 3D skrivare gratis. Om du har tillgång till en 3D-skrivare, är denna STL-fil vad skrivaren kommer att känna igen och skriva ut.