3D tryckt Rey's Blaster från misslyckade Print (2 / 6 steg)
Steg 2: 3D-modellering
En vecka innan min slutprov, stötte jag på en testade video på youtube. De släppt en video med deras vän straffas rekvisita. De omfattas en design de gjorde och släppt en fri plan.
Jag var motiverad och gick vidare efter som modell min blaster. Jag hittade också några bilder andra tog på en prop utställning av något slag. Jag gjorde i cirka 2 timmar, vilket är lite av mitt spel. hehe. För dig som verkligen älskar 3d-utskrift, bör du alltid modell vad du vill skriva ut! min motivering som du inte äger det, om inte du modellerade det. Detsamma gäller allt, utforma pep filer kontra nedladdning/utskrift/cutting det utan att förstå pep filer. Den mentala processen är roligare då ren manuell fungera! Arbetet och därmed känsla av självförverkligande är mentala kontra manuell.
Detta är en disciplin samtal hårt ytmodellering, där man behandlar geometriska former som nötter och bult snarare än skulptera ett tecken. Det finns massor av metoder, i CAD-ritningen, du bara hantera former och datorn kommer att göra allt arbete när det gäller hörn. CAD är förmodligen den snabbare och intuitiv metoden, som addition och subtraktion av primitiva former. Men Cad-ritning brukar göra konstiga saker med dålig topologi och onödig polygoner. Som modellerare, jag hatar båda dessa, de menar stor filstorlek och bromsa i render. Så jag dyka i en annan väg, jag push- och pull varje edgeloop och vertex. Detta sätt jag har fullständig kontroll över min modell och det är bra för utskrift, rendering eller ens som spelet tillgång.
Här är tidsinställd av min modellering arbetsflöde. en liten anteckning är som för lederna och peg, du kan ha en tolerans, vilket innebär hona och hane av en peg/gemensamt bör ha någon extra rum, om de är av samma storlek, de sannolikt inte får plats, oavsett sättet av tillverkning.
attacched också vektor utformningen av en vinyl skär i gjorde som tillbehör till prop pjäs.