3D tryckta labyrint kontrolleras av din Android-enhet (5 / 9 steg)
Steg 5: Montera din labyrint - del 3
Bifoga gimbal toppen till botten av labyrinten. Ett enkelt sätt att få den centrerad är att rita ett kryss från hörn till hörn som visas i bilden. Du vet de gimbal är centrerad när dess hörn faller på raderna. Vi heta limmade gimbal toppen till botten av labyrinten.
Eftertanke: Med möjlighet att enkelt skapa olika labyrinter vara ett mindre permanent sätt att fästa labyrinten bättre. Neodymiummagneter kanske fungerar bra här.
2 servon är kopplade till gimbal toppen och botten med lite varmt lim. Tryck på servon så att limma lagret är så tunn som möjligt. De bör vara orienterade som visas i bilden.
Innan vi ansluter den gimbal centers vi ansluta servon till Arduino (RoboRed) och köra en centrering skiss. Vi använder VarSpeedServo Arduino biblioteket för att bromsa servon. Om du inte redan har biblioteket måste du hämta filen VarSpeedServo.zip nedan och packa upp mappen arduino/bibliotek.
Anslut botten servo till stift 6 gruppen och topp servo till stift 7 gruppen för RoboRed. Nu Hämta filen maze_servo_center.zip nedan och packa upp till katalogen Arduino. Öppna skissen i Arduino IDE. Anslut datorn till styrelsen och ladda upp koden. Med koden bor körs servo axlarna centrerad medan vi fäster gimbal centers.
Bifoga avsnittet gimbal center till botten servo. Lätt spridas gafflarna för att få dem på plats. Jag använde 1/8 x 5/16 nitar som en pivot men en kort längd på 1/8 rod kommer att fungera lika bra. Använd en liten skruv som följde med servo att fästa servo armen servo axel. Upprepa för top servo och du bör ha din labyrint ser ut som färdiga fotot ovan.
På grund av tänderna på servo axeln sannolikt du inte att ha en perfekt nivå labyrint när du är klar. Du kan justera variablerna pitchHm och rollHm i denna del av koden och ladda om skissen tills du är nivå,
CONST int svsp = 10; hastighetsinställning för VarSpeedServo SlowMove
CONST int pitchHm = 90. satt så pitch riktning är nivå
CONST int rollHm = 90. satt så rulle riktning är nivå
Anteckna dessa värden. Du kommer att ange dem i den fullständiga koden innan du överför det.,