3D utskrift en full färg bobblehead av dig själv (3 / 7 steg)
Steg 3: Rensa huvudet fångst.
Vi behöver bara huvudet delarna, så låt oss se hur man bli av med nacke och axlar.
För det första lär att navigera inne i Meshmixer:
Orbit: Högerklicka på dra
Zooma: pryd med slingor rulla in/ut
Panorera: rulla hjulet håll + drag
I MeshMixer träder att trycka på "S" du i verktyget Sutvalda. Detta är ett vanligt verktyg för alla som arbetar i MeshMixer så vänjer sig hur det fungerar.
Välj verktyget
-I "Välj" verktyg, kan du måla Markera eller laser.
-Välj färg: musen över del av mesh och du kommer se en cirkel följer musen på ytan. Klicka och dra på modellen att måla med detta. Justera penselstorlek med rullhjulet.
-Laser väljer kan ta lite övning att vänja sig men är ganska smart. I markeringsverktyget, klick bort modellen och dra en rak linje över din modell. Ena sidan av linjen väljs. Bra sätt att markera en grupp snabbare än färg att välja det, eh?
-Esc rensar alltid urvalet. (ESC är din vän i Meshmixer)
1. nu, dra ett laser urval genom modellen, precis under hakan, skära av halsen och nedanför (knappen "S" om du inte är i "Välj" verktyg.
Om du zoomar in markeringen (valda delen är orange), visas det är ojämna baserat på upplösningen av trianglar i ditt nät. Meshmixer kan utjämna detta.
2. sidopanelen, välj "ändra... Smidig gränsen"(eller genväg"B"). Klicka på"Acceptera" för att se jämnas markeringen. Detta kommer att tillåta oss att ta bort en sida och har en jämn kant.
TIP!: Tryck på "W" för att växla på/av den Wireframe synlighet.
3. Slutligen, från side bar, klicka på "Redigera... Kasta"(eller helt enkelt använda"X"lösningen) ta bort den valda geometrin.
Jag fick god täckning ovanpå Gabes huvud, så det finns några saknade/ströva geometri. Jag använder en liknande select-stryka metod för att rensa upp i toppen av hans huvud. Bara bli av delarna vi inte behöver och i nästa steg ska vi läka dem...
Kul!