Airsoft eller luftgevär (eller andra projektil kasta enheten) kronograf med en mikrofon (2 / 4 steg)
Steg 2: Bränning och principen om operationer.
2) när du är klar skytte, stoppa inspelningen och spara den för att säkerställa att ditt arbete är inte förlorade. Nu är när vi ser hur snabbt projektilen gick.
3) med Audacity, hitta (er) av inspelningen där du sparken, och målet var slog. Använd zoomverktyget zooma in på denna punkt. Det kommer att synas på vågformen där skottet avlossades och målet slogs. Detta är den svåraste delen av hela processen.
På vågen där vapnet avfyrades (jag har inte testat en båge än), kan det vara svårt att hitta punkten när skottet faktiskt lämnat pipan. Detta är på grund av att pistolen tenderar att vibrera före och efter BB eller pellets har lämnat pipan.
Jag dra slutsatsen att det skulle finnas en inkonsekvens i våg och att mitt vapen var högre efter skottet hade lämnat pipan, som det var starkare när det är torrt sparken.
4) läsa tiden på grafen när skottet lämnat pipan och skottet slog målet och subtrahera tidigare från den senare. Detta är resatiden av skottet. Väga projektilen vid behov. (För BBs detta behöver göras i omgångar, om du inte har en tillräckligt känslig skalor. Se steg 4)
Vi vet nu restid, avstånd och massan, vilket innebär att vi kan hitta speed (hastighet) och energin av projektilen.