Airsoft Guide (3 / 4 steg)
Steg 3: Taktik och spel
Spelet "Lägen"
Gratis för alla: det finns flera gemensamma spawnpunkter. I början av spelet väljer varje spelare sin egen spawn punkt från förinställda och kära. Helst, detta är ett par hundra fot bort från varandra och mellersta möte marken. Du kommer sedan föregå för att skjuta varandra och sedan återuppstå varje 5 minuter eller så efter avlivning. Du kan hålla koll på poäng (blir knepigt, eftersom en hel del människor skulle fuska) eller helt enkelt spela tills den har beslutat att avsluta spelet. Detta är mer en bakgård stil, som jag tenderar att dra bort från. På grund av snabbt tempo stilen i spelet, och den mycket stor chansen att träffa människor, tror jag detta spelas bäst med 5 träff dödar, men 1 och 3 kan vara bra, också. 1 kan vara roligt, eftersom du måste vara mycket noga med att inte bli skjuten med kulor flyger överallt.
Team Deathmatch:Kind av som gratis för alla, förutom att det finns 2-4 lag (någon mer kan få ganska komplicerat) och en spawn för varje annat team. På grund av de dynamiskt snabbt tempo spel, men med fler människor att täcka din rygg, föreslår jag 3 hit kill. 5 fungerar fortfarande ganska bra, alltför.
Truppen på trupp MilSim:MilSim står för militär simulering, och det är det mest populära spelet bland veteran airsoft spelare. I grund och botten är detta en mer realistisk inkarnation av Team Death Match. Den första stora skillnaden är att det finns ingen återuppstår. Detta gör spelet mycket mer taktiska eftersom ingen vill dö direkt och vara ute resten av spelet. Båda lagen startar på motsatta ändar. Helst, det blir inte en öppen rush, men detta kan bearbetas också. När signalen är given--blästrat en airhorn, en röd skylt höll upp, bara ordet "gå" sa genom en walkie-talkie--båda lagen kommer att ta sig till det andra laget när inte skulle upptäckas. Detta är svårare än det låter. Detta kan spelas med valfri team storlek. Även lag 2 är kul, det ger det mer av en taktisk luft och det är kul om du är med någon du kan lita på.
Manhunt: detta spel spelas med två lag: en är större än den andra (helst en 2-3 eller 3-5 ish ratio). I mindre laget kommer iväg in i skogen och får en 3-10 minuters försprång. Jag föredrar 5, mig själv. När den 5 minuten tid är upp, kommer den större gruppen sedan iväg in i skogen på jakt i mindre laget. Vid denna punkt, förutsätter det reglerna i truppen på truppen MilSim, förutom att det mindre teamet är tänkt för att använda guerilla taktik för att jaga större laget. Det är roligare för gerillan ha guerrilla vapen som Ak, hagelgevär, etc. Eller du kan prova att ge den svagare team semi automatiska pistoler i stället för automatiska gevär.
Fånga flaggan: med samma regler som Team Death Match eller Sq v. Sq, där en flagga placeras i mitten av fältet (eller i andra lagets bas, beroende på spelstil) och ditt team är att fånga det sjunka och föra den tillbaka. När detta är gjort, har runda/spelet vunnits. En annan kul spel typ är en gratis för alla fånga flaggan, dock förbereda för människor vaktar sjunka med ett prickskyttegevär, och massor av flagg-släppa.
Taktik
1. medvetenhet och observation. Detta är avgörande. Du bör göra en ansträngning för att bekanta dig med din omgivning för en start. Gränserna är viktiga saker att komma ihåg som är inträngning (sätt i) och avstigning punkter (väg ut) för din position. Detta är svårare i skogsmark spel än stads-spel. Observera rörligheten för andra kan också vara en bra indikation på vad som händer. Vakande spelaren ser möjligheter och faror som andra inte kommer.
2. vet dina lagkamrater. Vara medveten om position och aktiviteter i ditt lag. Friendly fire är allt annat än samordna där möjligt och Tänk innan du skjuter.
3. inte prova och vara en hjälte. Om fienden vet var du är, får sedan försöker köra för det du sköt. Som kommer att hålla din arm/ben/chef eller någon annan extremiteten i vägen för fienden eld. Airsoft guns cykel på något mellan 650 och 750 varv per minut så alla fienden nödvändigtvis till gör är punkt och spray. Om du är fast, hålla fortfarande och skriker på hjälp.
4. ha tålamod. Ja, jag vet du angelägen om att få in i handlingen, men i airsoft, belöningarna alltid gå till den tålmodiga spelaren. Runing runt får du sköt. nio gånger av tio. Om ingen vet var du är, sedan stanna kvar-har du en fördel. Om du har setts, flytta till någon annanstans (cover tillåter). Överleva spelet är det är egen belöning så bli inte alltför angelägen om att storma in i det (övergivna?) bygga för att göra mål en döda eller två.
5. Tänk. Varje gång du flyttar, skjuter eller ändra ställning, riskerar du att vara sett/skott/skrattade åt. Om du tycker om dina handlingar innan du fattar dem. kan du stoppa dig från att göra något dumt innan du faktiskt göra det. Ändra din position när du har sköt några salvor, till exempel är en bra idé, eftersom det blandar ihop dina motståndare och kan resultera i att du får en tydligare bild. En gång lyckades jag fästa ned tre spelare i en byggnad mittemot den som jag var i genom att flytta, skytte och flytta igen. Jag döda inte någon av dem, men jag höll dem sysselsatta länge nog i mitt team för att smyga upp på dem bakifrån. Om du inte kan flytta, bara bo utom synhåll för ett tag.
6. beräkna risken. Arten av spelet är att du kommer att behöva löpa gatlopp ibland. Men om du vet att så fort du flyttar, ska du skjutas till bitar, kommer det inte att göra dig eller någon annan något bra. Ge dig själv kanten genom att flytta bara när du får täcka brand. Förnuftig användning av pyroteknik (som rök) kan hjälpa förvirra fienden tillräckligt för att ge dig en chans. Skjuter på fienden även om du inte kan slå dem är ett bra sätt att skrämma skiten ur dem och ger dig en chans att flytta till nästa plats utan att bli skjuten.