Airsoft Rapid Fire granat Launcher Mod (14 / 16 steg)
Steg 14: Skjutskicklighet III - utbud uppskattning
Rad skattning definieras som bestämning av de ungefärliga avstånd från grenadier till målen. Det är avgörande för Airsoft grenadjärer som trajectoriesen TAGinn projektiler likna en skarp paraboliska jämförelse med BBs på grund av brist på Magnus effekt och låga hastigheter. Under rekommenderade säkerhet gräns på 180 fot per sekund [REF 1] börjar TAGinn projektiler sjunka till marken efter att ha rest 50 fot, vilket gör det nödvändigt att lansera dem i förhöjda vinklar för att nå större avstånd. Avstånd som inverkan motsvarar lanseringen vinklar, som kan justeras med hjälp av granat launcher sevärdheter. Om sevärdheterna är nollställt korrekt och avstånden till målen beräknas exakt, kan en skoläst uppnå hög första-strejk sannolikhet genom att justera sevärdheter på motsvarande rad markörer.
Det finns fyra typer av olika skattningsmetoder: 1) "walking" rundor, 2) utseende av objekten, 3) visuella hjälpmedel och 4) rad kort. "Walking" rundor är egentligen inte en rad uppskattning teknik som grenadier inte skulle använda den rad markörer på sevärdheter alls. Han skulle bara öka lanseringen vinklarna gradvis fram till scoring en hit. Det kan ta många rundor att göra mål en hit, vilket resulterar i dålig prestanda och slöseri med pengar. Tekniken används ofta i TV-spel som den grenade launcher sevärdheter är sällan modellerade korrekt i dem. Utseende av objekt teknik avser memorera storlekar och former av objekt på olika avstånd och använder informationen för att avgöra avstånd till mål. Det är mest sannolikt kommer att användas i Airsoft spel på grund av deras snabbare takt och begränsad vapen spänner. De kan dras genom helt enkelt "öva" i spel, men det kommer sannolikt att kosta en massa pengar att förlora eller använda upp projektiler. Dessutom, kan dess noggrannhet påverkas av klarhet av mål, terräng, ljus och stämning. Även om utseende av objekt teknik används oftare i spel, tar det tid att förvärva. Men det kan lära sig mer effektivt med hjälp av visuella hjälpmedel, såsom granat launcher sevärdheter eller spelarnas pekfingrar. Med hjälp av förändringar i höjd eller bredd målen avseende sevärdheter och pekfingrar, kan man uppskatta de motsvarande avstånd. Med andra ord kan grenadjärer memorera relativa höjden eller bredden av gemensamma mål på Airsoft slagfält till sevärdheterna eller fingrarna index på 100 fot och 200 fot, och använda informationen till intrapolate eller extrapolera distanserar dem. Gemensamma mål på Airsoft slagfält inkluderar personal, fönster, dörr och fordon. Det bör hållas i åtanke att visuellt stöd informationen förmodligen kommer att vara specifika för användarna själva på grund av skillnader i physiques och vapen uppställningar mellan spelare. För att maximera inlärning effekter, rekommenderas det att grenadjärer börja öva på engagerande mål på ett känt avstånd av 100 fot och 200 fot, tar dig tid att anställa både utseende-av-objekt och visuellt stöd tekniker, och sedan gå vidare till mål på olika avstånd. Också, om övningarna görs utanför spel och dummy rundor används, de kan återvinnas och återanvändas, och kommer att spara spelare mycket pengar.
Den slutliga tekniken, olika kort, är sannolikt den mest exakta metoden för urval skattning. Det krävs tid att kartlägga nyckel dragen runt en position, och avstånd från position till dem. Avstånden kan mätas genom kartläsning och jämna steg räknas. När dessa uppgifter registreras på en rad kort blir kan grenadjärer uppskatta mål spänner korrekt genom att ta reda på deras relativa lägen till de inspelade nyckelfunktionerna. Denna teknik är dock förmodligen endast vid defensiva verksamhet på större MILSIM spel som ibland tillåter längre tid att förbereda försvar.
Dock även med nollställt sevärdheter och bra utbud uppskattning, det är fortfarande möjligt att den första omgången skulle missa. Efter alla, uppskattas spänna. Men vad öva olika skattningsmetoder samt andra prickskytte färdigheter kommer att göra är att minimera mängden av avvikelse, så att den andra omgången chans att träffa målet skulle nästan säkert. Dessutom under bekämpa villkor är det svårt för en skoläst att spåra ett mål, känna av effekterna och ladda den grenade launcheren. Därför fungerar en skoläst bäst när du arbetar med ett team som de kan ge mål uppföljning och feedback om effekten av eld, så att grenadier kan fokusera på verksamma vapen. Dessutom även med det extra utrymmet som frigörs på de bärande redskap från använder TAG-15 eller B.T.S.G.L. bärraketer, granat projektiler är fortfarande dyrbara handelsvaror som kan bäras i mycket begränsade mängder jämfört med BBs. Lion Claws tillåter endast 4 projektiler på ett enda uppdrag och amerikanska Milsim endast 12. Därför är de som skall reserveras för värdefulla mål, som massangrepp trupper, stödjepunkter eller fordon, i stället för individuella OPFORs. Prioriteringarna som mål bör beslutas av grenadier's enhet ledare med fokus på att hjälpa till att uppnå målen. Baserat på dessa konton, kommer att nästa episod diskutera metoder att arbeta med en liten enhet.
REF: 1. https://www.facebook.com/pmogarmory/posts/4050454...