Android-utveckling med App Inventor handledning 2 av 3: måla App (1 / 2 steg)
Steg 1: Lägga till knappen
Först, gå till projektet som ska heta "PaintApp."
Nästa, dra komponenten "Knappen" (som finns under avsnittet "User Interface") och släpp den på skärmen precis ovanför "Duken".
Sedan ser du på "knappen" säga "Text för Knapp1" och du kan ändra texten på knappen genom att gå "Egenskaper" och går under "Text" och skriv i gult. Klicka utanför rutan och du ser att texten inuti knappen nu säger gul.
Om du vill göra din "knappen" se finare eller mer professionell kan du ladda upp en bild av den gula färgen. Dessa är steg av hur du skulle göra det:
1. gå till Google bilder och Sök "gul färg"
2. hitta bilden och klicka på "Spara som.." och spara den någonstans
3. gå till ditt projekt och klicka på "Knapp1"
4. ta bort texten och sedan gå till "Bild" som ligger över "Text" och importera den bilden.
5. ändra höjd och bredd 30 bildpunkter (detta inte är krävs, men rekommenderas)
Nu är vi redo att börja kodning!