Android-utveckling med App Inventor radera handledning (1 / 2 steg)
Steg 1: Radergummit
Först ska vi behöver ladda ner en bild av ett radergummi och följande länk är den en jag använd i projektet:
https://www.Google.com/search?q=Eraser+ClipArt&ESP...
När du klickar på länken:
1. Högerklicka och tryck "Spara som"
2. gå till ditt projekt som bör kallas "Paint App"
3. Lägg i en ny knapp och ta bort texten från det genom att gå till det område som säger "Text" under "Egenskaper"
3. Ladda upp bilden som du har sparat
4. gör höjd och bredd båda 50 pixlar
5. gå under "Komponenter" och se till att ordet "Button2" är markerat i grönt och sedan gå till längst ned i avsnittet "Components" och klicka på "Byt namn" och kallar det "Eraser"
..........................................................................................................................................................................................
Nu drar i en annan knapp och gå under "Egenskaper" och i området som säger "Text" och skriv in "Radera alla"
Byt namn på "Button3" som "EraseAll" och du måste inte ha blanksteg!
Sedan dra i en "HorizontalArrangement" (som är under "Layout") och lägga den på toppen av skärmen. Dra sedan knappen "Eraser" och knappen "EraseAll" till "HorizontalArrangement" och du bör se att de är nu bredvid varandra! Detta sparar mer utrymme för människor att dra på telefonen så att du kommer att använda den "HorizontalArrangement" mycket eller "VerticalArrangement."
...........................................................................................................................................................................................
När du är klar med att dra "AccelerometerSensor" (under avsnittet "Sensorer").
Du bör se att när du plopp det på skärmen går till botten av skärmen. Detta är helt normalt så det finns ingen anledning att oroa dig.
Accelerometer Sensor gör alla färgen försvinner från skärmen om du skakar telefonen.
...........................................................................................................................................................................................
Nu är vi redo att börja kodning!